Heino wint van ATC '65 en bekert verder

20 september 2021 19:45

Door een 2-1 winst op het Hengelose ATC '65 heeft Heino 1 zich geplaatst voor de knock-outfase van de districtsbeker.

De overwinning kwam moeizaam tot stand. In het eerste kwart van de wedstrijd waren het de gasten uit Hengelo die het initiatief namen en Heino onder druk zetten. Behoudens een flinke kans na een minuut of 5 resulteerde dit echter niet echt in veel gevaar. Na zo'n 20 minuten wist Heino zich steeds beter onder de druk uit te spelen en kort voor rust resulteerde dat in de 1-0 door Robin Gerritsen na een mooie aanval via de linkerflank.
In de tweede helft begon ATC wederom sterk en al na 2 minuten leverde dat de gelijkmaker op. Heino wist dus wat het te doen stond en wist in de 63e minuut weer op voorsprong te komen. Nick Bisselink - net ingevallen - wist Jesper Schokker te bereiken die vanaf rand 16 een rake schuiver produceerde. ATC probeerde voor een tweede maal terug te komen, maar de betere kansen waren voor Heino. Gescoord werd er evenwel niet meer, waardoor Heino met 6 punten uit 3 wedstrijden doorgaat naar de volgende bekerronde. Volgende week start de competitie met een uitwedstrijd bij TVC '28 in Tubbergen.

Heino 2 won 's ochtends knap met 2-0 van buurman Rohda 2 en wist zich daardoor ook te plaatsen voor de knock-outfase.