Heino wint van Rohda en is koploper!

24 oktober 2021 20:30

Eindelijk! Eindelijk weet Heino buurman Rohda te verslaan in de Sallandse Derby. De wedstrijd eindigt zaterdagavond in een zwaarbevochten, maar verdiende 3-1 winst.

De verwachtingen voor de wedstrijd waren hooggespannen, want niet alleen de Sallandse eer stond op het spel, maar ook de koppositie in de 1e klasse E en dus stroomde sportpark De Kampen zaterdagavond vol. De ongeveer 2000 supporters kregen intense een wedstrijd voorgeschoteld, die niet altijd even goed was, maar die wel bol stond van strijd en spanning.

In de openingsfase golfde het spel op en neer, maar het was Rohda dat de eerste tik uitdeelde. Na een prima aanval rondde Jarno van den Bos keurig af. Heino liet zich door deze tegenvaller niet van de wijs brengen, maar gooide nog wat extra energie in de wedstrijd. De gelijkmaker liet dan ook niet lang op zich wachten. Jesper schoot na een prima aanval hard op doel, waarna de keeper de bal niet klem kon pakken. Daarmee gaf hij Nick Bisselink een kans om de rebound binnen te werken en die deed dat knap. Na de 1-1 nam Heino het initiatief in de wedstrijd, maar veel leverde dat in eerste instantie niet op. Zo leek 1-1 de ruststand te worden, maar in de laatste minuut kreeg Heino nog een mogelijkheid. De aanval leek te stranden, maar de bal belandde bij Aron die van net buiten de 16 uithaalde en de bal via een op de grond liggende Rohdaverdediger binnenschoot. Zo kon Heino dus met een heel lekker gevoel aan de thee!

In de tweede helft gingen de Raaltenaren uiteraard op zoek naar de gelijkmaker, maar het was Heino dat na een paar minuten een enorme kans op de 3-1 kreeg. Net als bij de gelijkmaker wist de keeper van Rohda een schot van Jesper niet goed onder controle te krijgen, maar Nick kon deze keer de rebound net niet binnenwerken. Na een kwartiertje werd ook Rohda gevaarlijk, maar Kevin had een geweldige redding in huis op een schot dat richting de kruising vloog. Rohda probeerde Heino in het laatste deel van de wedstrijd vast te zetten op de eigen helft, wat in sommige fases ook wel lukte, maar veel gevaar leverde dat niet op. Ook Heino bleef waar het kon wel de aanval zoeken, maar ook de Rohdakeeper hoefde geen grote reddingen te verrichten. Zo bleef het lang 2-1 en dus spannend. De sfeer op de tribunes werd naarmate de tijd vorderde steeds beter en Heino bleef, aangemoedigd door het publiek, veel energie in de wedstrijd steken. In de 92e minuut kwam aan alle onzekerheid echter een eind. Robin brak door de Rohdaverdediging heen en werd nét buiten de 16 neergehaald. Dat leverde een rode kaart op voor Robin Bijker, maar belangrijker nog: Kevin mocht een vrije trap nemen van een mooie plek en dat deed hij met verve: de bal vloog snoeihard in de kruising, waarna uiteraard een vreugde-explosie volgde van spelers en publiek! Wat een schitterende climax!
Niet alleen betekende dit resultaat de eerste overwinning ooit op Rohda, maar het leverde Heino ook voor het eerst in de historie de koppositie in de 1e klasse E op. Het bleef na afloop uiteraard nog lang gezellig in Heino.