Heino verliest fors van Voorwaarts

8 november 2021 19:30

Heino 1 heeft de goede resultaten van afgelopen weken geen vervolg kunnen geven. De thuiswedstrijd tegen Voorwaarts Twello ging met 0-4 verloren.

De voortekenen waren nochtans gunstig: Heino leek de laatste weken onklopbaar, bij winst lag de koppositie weer voor het grijpen en na afloop van de wedstrijd lag er met Crazy Sunday een gezellige middag in het verschiet. Helaas liep het allemaal anders en zette Voorwaarts Heino weer met beide benen op de grond.

De eerste helft ging het nog gelijk op. Voorwaarts had optisch misschien een licht overwicht, maar de grootste kans van het eerste bedrijf was voor Heino. Helaas wist Robin de bal niet helemaal goed te raken, waardoor deze via de buitenkant van de bal naast rolde.
In de tweede helft was spelbeeld in eerste instantie niet veel anders dan in de eerste, tot de 60e minuut. Een aanval van de Twellonaren leek te stranden, maar omdat Heino de bal niet weg kreeg, kon Voorwaarts de 0-1 binnen schieten. Er restte Heino niets anders dan vol op zoek te gaan naar de gelijkmaker, maar daarbij werd de nodige ruimte achterin weggegeven. Voorwaarts wist dit uitstekend uit te buiten: een kwartier voor tijd werd het 0-2 en in de laatste vijf minuten vielen ook nog de 0-3 en 0-4. Door deze nederlaag staat Heino na 7 wedstrijden op een 6e plaats met 13 punten.

Komende donderdag speelt Heino 1 een bekerwedstrijd tegen Batavia '90. De ambitieuze club uit Lelystad is momenteel koploper in de 2e klasse G op zaterdag: alle 6 wedstrijden werden tot nu toe gewonnen. De wedstrijd is op ons eigen sportpark De Kampen en begint om 20.30 uur.