Heino wint weer van Rohda!

10 mei 2022 9:15

Heino 1 heeft voor de tweede keer dit seizoen buurman Rohda Raalte verslagen in de Sallandse Derby. Daarmee krijgt dit toch al historische seizoen - nog niet eerder deed Heino in de eerste klasse echt mee om de prijzen - een gouden randje.

Op een zonovergoten en volgepakt sportpark Tijenraan waren zaterdagavond alle ingrediënten aanwezig voor een prachtige voetbalavond. Deze Sallandse Derby was namelijk een heel bijzondere: de nummers 1 en 2 van de ranglijst ontmoetten elkaar.

Voorafgaand aan de wedstrijd organiseerden Rohda en vv Heino een businessevent voor sponsoren en vrienden van beide verenigingen. Waar op het veld al jaren een mooie strijd plaatsvindt, is de verbroedering duidelijk zichtbaar op het evenement. Traditiegetrouw werd er onder het genot van een hapje en drankje gezamenlijk toegewerkt naar de Derby. Met een mooie opkomst en goed geregeld buffet door Nieuw Peking uit Raalte genoten de aanwezigen zichtbaar!

Heino reisde na de eclatante overwinning op concurrent Bemmel vol vertrouwen af naar Raalte. terwijl Rohda vorige week juist een kleine tegenvaller te verwerken had gehad door een late gelijkmaker van Winterswijk. Heino begon dan ook uitstekend aan de wedstrijd en liet Rohda niet aan voetballen toekomen. Na ruim een kwartier spelen was de eerste echte kans voor Heino ook direct raak: Marius rondde een voorzet van Jesse prima af. Rohda probeerde in het vervolg van de eerste helft wel wat terug te doen, maar de Heinose verdediging gaf geen krimp, waardoor de ploegen met een 0-1 stand aan de thee gingen.

In de tweede helft trok Rohda meer het initiatief naar zich toe, maar de eerste grote kans was weer voor Heino: Jesse kon een een-tegen-eensituatie met de keeper helaas niet in een doelpunt omzetten. Rohda had weliswaar behoorlijk wat balbezit, maar tot grote kansen leidde dit niet. Heino bleef, zeker na het invallen van Rick en Nick voor de moegestreden Marius en Stan, en even later Robin voor Jesse, gevaarlijk in de omschakeling. Vlak voor tijd kreeg Rohda nog een aardige kopkans, maar deze ging over het doel en in blessuretijd maakte Nick aan alle onzekerheid een eind door een goede counter af te ronden: 0-2, met een explosie van Heinovreugde als gevolg. Niet veel later maakte scheidsrechter Weghorst een einde aan de wedstrijd en konden spelers en supporters van Heino hun feestje gaan vieren

Door dit prachtige resultaat is Heino Rohda genaderd tot 7 punten. Met nog vijf wedstrijden te spelen is dat een groot gat, maar de druk ligt nu volledig bij de Raaltenaren. Doordat Bemmel zondag met grote cijfers (8-1) won van BVC staat Heino nu op doelsaldo op de derde plaats. In de derde periode gaat Heino aan kop met 10 punten uit 4 wedstrijden.