vv Heino 1 wint ook van BVC' 12

13 mei 2022 18:00

Heino 1 moest het donderdag 12 mei opnemen tegen BVC’12. De meest verre uitwedstrijd van het seizoen op een donderdagavond is niet ideaal, maar gelukkig kon iedereen om 17:15 uur met de bus vertrekken richting Beek-Ubbergen..

Heino begon de wedstrijd met twee wijzigingen ten opzichte van de wedstrijd tegen Rohda Raalte. Rick Vreeswijk verving de zieke Jesper Schokker en Robbert Land verving Luc Fakkert, die in de warming-up moest afhaken.

Heino begon geconcentreerd aan de wedstrijd. BVC’12 zakte ver in op eigen veld en Heino moest het spel maken. Na wat kleine mogelijkheden in de beginfase was het in de 22steminuut raak. Een uittrap van Kevin Reimink werd door Kay Ruiter goed doorgekopt op Marius Deckers. Na een rush langs de zijlijn gaf hij de bal goed voor op Jesse Kruiper die zijn 13egoal van het seizoen maakte.

Het spel bleef zich de 1e helft voornamelijk afspelen op de veld van BVC’12. De thuisploeg moest het hebben van omschakel momenten maar kon niet echt gevaarlijk worden. Echte grote kansen vielen er niet meer te noteren, maar Heino maakte het meeste aanspraak op een tweede treffer.

De tweede helft was negen minuten onderweg toen Heino op een 0-2 voorsprong kwam. Een mooie aanval door het midden kwam terecht bij Stan Heetkamp. Nadat hij een verdediger had uitgekapt, slalomde hij om de keeper en schoof zo de 0-2 binnen. Nu zakelijk uitspelen werd er gedacht maar dat liep toch anders.

BVC’12 kwam in de 65e minuut terug tot 1-2 na een rake vrije trap. BVC’12 werd sterker en er ontstond echt een vechtwedstrijd. Heino moest terug maar iedereen werkte zich het snot voor de ogen om de 3 punten mee te nemen naar Heino. In het laatste gedeelte waren de beste kansen voor Heino aangezien BVC’12 vol voor de gelijkmaker ging. Maar de bal ging er niet in waardoor het dus spannend werd tot het einde. In de ‘dying seconds’ wist BVC’12 nog bijna gelijk te maken, maar de verdediging hield stand. Na 98 minuten floot de scheidsrechter af en konden er wederom 3 punten worden bijgeschreven.

BVC_1_-_vv_Heino_1.jpeg

Met nog 4 wedstrijden te gaan is een plek in de nacompetitie om promotie naar de Hoofdklasse zeer realistisch. Aanstaande zondag spelen we tegen SV Dalfsen op ons eigen sportpark. Graag tot dan!