Heino 1 verliest van Columbia

23 mei 2022 21:00

Zondag is aan de zegereeks van Heino 1 een einde gekomen. De uitwedstrijd bij het Apeldoornse Columbia ging met 2-1 verloren.

Na een minuut stilte in verband met het overlijden van een betrokken vrijwilliger van Columbia ging de wedstrijd van start en Heino probeerde gelijk druk op de Apeldoornse verdediging te zetten. Mede door het lastig te bespelen veld leverde dit een aantal gevaarlijke momenten op. Zo was Jesper met een vrije trap van een meter of 20 dicht bij een treffer, maar de uitstekende keeper van Columbia stond zijn mannetje. Na ruim een halfuur spelen was het ineens Columbia dat op voorsprong kwam; Edilson Coelho werd met een steekpass vrijgespeeld en rondde bekwaam af. Aan Heinose zijde dacht men nog aan buitenspel, maar de grensrechter hield zijn vlag naar beneden. Heino was even van streek en daardoor kon Columbia al snel ook de 2-0 maken. Dit keer was het Joey Koopman die uit een slim genomen corner van dichtbij binnen kon koppen.
In de rust kon Heino zich wat herpakken en de tweede helft stond dan ook in het teken van de jacht op doelpunten. In het eerste kwartier van deze tweede helft had Heino al zeker drie goede mogelijkheden, maar tot doelpunten leidden die steeds net niet. Ook in het vervolg van de tweede helft bleef Heino zoeken naar gaatjes in de hechte defensie van Columbia, maar dat ging steeds meer met de moed der wanhoop. Doordat de verdedigende stellingen wat minder aandacht kregen, kon Columbia in de slotfase ook nog gevaarlijk worden. In de 80e minuut leverde dat een grote kans op, maar die werd wild overgeschoten. In de 88e minuut kon Heino toch nog juichen, doordat Nick Bisselink een verre ingooi wist te promoveren tot doelpunt. De blessuretijd leverde daarna nog wat hectische momenten op voor het Apeldoornse doel, met in de allerlaatste seconde nog een omhaal van Jesse, maar de stand bleef 2-1. Hiermee komt er een einde aan een fantastische serie wedstrijden zonder verlies, maar Heino heeft nog steeds alle kans op het behalen van de nacompetitie. De komende wedstrijd, thuis tegen TVC '28, is daarvoor nu wel cruciaal.
Naast Heino verloor ook concurrent Bemmel, waardoor onze buurman Rohda Raalte zonder te spelen kampioen werd. Namens vv Heino: van harte gefeliciteerd met dit mooie resultaat!