Heino gaat door in de nacompetitie

13 juni 2022 20:15

Op zondag 12 juni stond voor Heino 1 de eerste wedstrijd in de nacompetitie voor promotie naar de Hoofdklasse op het programma. Tegenstander was Sarto, een grote amateurclub uit Tilburg die in de eerste ronde SC ’t Zand hadden uitgeschakeld. Onder een stralend zonnetje namen beide clubs het tegen elkaar op een goed gevuld sportpark de Kampen.

Heino begon goed aan de wedstrijd en had binnen drie minuten al op voorsprong kunnen komen. Een corner van Jesper belandde op het hoofd van Sten die de bal tegen de keeper aan kopte. Heino zette de toon in het eerste deel van de wedstrijd en Sarto moest terug in de verdediging. In de 14e minuut kreeg Stan twee grote mogelijkheden. Eerst werd zijn schot met links gepakt door de keeper, in de rebound schoot hij de bal over het doel.

Na de eerste 20 minuten kwam Sarto beter in de wedstrijd en probeerden ze ook aanvallend iets te betekenen. Maar het was toch Heino dat via Marius dichtbij de openingstreffer was. Op een voorzet van Jesper kwam hij een teenlengte te kort. In de 36e minuut kreeg Marius een nieuwe poging maar zijn schot met links verdween naast het doel. In de 41e minuut waren de gasten uit Tilburg voor het eerst bij het doel van Kevin te vinden. Een schot van buiten de zestien meter vloog voorlangs. Op slag van rust moest Luc noodgedwongen het veld verlaten, zijn vervanger was Robbert. Ruststand 0-0.

De tweede helft was nauwelijks 3 minuten onderweg of het thuispubliek kon de handen in de lucht steken. Na een goede actie van Jesper over de linkerkant kwam de bal bij Marius terecht die in twee instanties het doel wist te vinden en zo de 1-0 op het scorebord kon te zetten. Dit gaf Heino vleugels en vlak daarna was er een mogelijkheid voor Stan, maar via een verdediger vloog de bal over. In de 57e minuut kreeg Sarto een goede mogelijkheid op de gelijkmaker, maar Kevin wist het schot van Bombarda (zoon van) te pareren.

Toch was het de thuisploeg die in de 66e minuut de marge verdubbelde. Bij een aanval over rechts gaf Marius de bal voor op Jesper die bij de tweede paal vrijstond. Met een mooie kapbeweging schoot hij door de benen van de verdediger in de korte hoek raak: 2-0! Heino op rozen en dat was zeker niet onverdiend. Sarto probeerde wel de aanvallers in stelling te brengen maar telkens waren de verdedigers van Heino goed bij de les.

Heino kreeg in het laatste deel van de wedstrijd nog een aantal goede kansen op nog een treffer. Zo was Stan met een halve omhaal dichtbij en kon Jesse na een mooie steekpass van Kay helaas niet doeltreffend afronden. Toch kreeg Heino nog een domper te verwerken in de 86e minuut. Luck kreeg binnen een minuut twee keer geel voor het wegtrappen van de bal en een overtreding. Gezien het spelbeeld had de scheidsrechter dit ook anders kunnen oplossen, maar Heino moest dus met 10 man verder. Maar in de laatste minuten kwam Heino niet meer in de problemen was de winst een feit.

Door de overwinning neemt Heino het in de volgende ronde op tegen R.K.S.V. Minor uit Nuth. De ploeg uit Zuid-Limburg wist met 3-4 te winnen van Wittenhorst. Heino speelt komende zondag 19 juni thuis om 14:00 uur en kan alle steun van het Heinose publiek weer goed gebruiken.

Opstelling Heino: Reimink, Fakkert (’45 Land), Rosendal, Leferink, Ruiter, vd Burg, Wierenga, Deckers (’70 Vreeswijk), Heetkamp, Schokker, Kruiper (’88 vd Eijkel).