Heino bereikt finale van de nacompetitie!

20 juni 2022 12:15

Op zondag 19 juni stond voor Heino 1 de halve finale in de nacompetitie voor promotie naar de Hoofdklasse op het programma.

Tegenstander was Minor uit Nuth, die afgelopen seizoen in de Hoofdklasse voetbalde en vorige week nog een knappe 3-4 overwinning behaalde. Heino's 2e plaats in de competitie bepaalde dat Heino thuis mocht spelen, daardoor moest de club uit Zuid-Limburg maar liefst 230 km afleggen.

Je zou denken dat als je zo’n lange busreis hebt gehad, je misschien minder scherp aan de wedstrijd begint, maar niets was minder waar. Het was namelijk Minor dat goed aan de wedstrijd begon en de eerste kans van de wedstrijd was gelijk raak. In de 5e minuut kreeg Cem Unal de bal voor zijn voeten en met een goed schot zorgde hij voor de 0-1. Een domper voor Heino dat in de beginfase geen grip kreeg op de wedstrijd. In de 9e minuut was het eerste wapenfeit van Heino maar Sten kopte een corner van Jesper over het doel.

De technisch begaafde spelers van Minor waren in het eerste gedeelte van de wedstrijd moeilijk te verdedigen. In de 21e minuut slalomde een aanvaller van Minor door de verdediging maar zijn schot werd gekeerd door Kevin. Na de lastige beginfase kwam Heino beter in het spel. Er werden meer duels gewonnen en kansen afgedwongen. Zo was Tim dicht bij de gelijkmaker en ook Rick kreeg een goede mogelijkheid. Maar in de 33e minuut was het dan wel raak. Rick kreeg de bal aan de rechterkant en met een strakke voorzet bediende hij Jesse die de 1-1 op het scorebord zette. Op dat moment een verdiende gelijkmaker en beide teams zochten met deze stand de kleedkamers op voor de rust.

In de tweede helft was de eerste kans voor Minor. Een schot van buiten de zestien vloog net over het doel van Kevin. Maar twee minuten later was het aan de andere kant wel raak. Aron veroverde de bal op de achterlijn en met een mooie pass werd Rick bereikt. Rick had wederom een strakke voorzet in huis en dit keer was het Stan die op de juiste plek stond: 2-1! Heino denderde door en had vlak na de 2-1 een aantal dotten van kansen. Jesse ging 1 op 1 met de keeper maar zijn schot werd gekeerd en ook in de rebound kon Rick niet afronden. De daaropvolgende corner kwam op het hoofd van Jesse maar ook deze kans ging er niet in.

In de 70e minuut had Jesse wederom een grote kans maar ook dit keer was de keeper een sta-in-de-weg. In de 74e minuut moest een verdediger van Minor aan de noodrem trekken door een overtreding te maken op Jesse. Hij ontving hiervoor de rode kaart van de goed leidende scheidsrechter. Met een man meer ging Heino op zoek naar een bevrijdende derde treffer. Nick was hier in de 78e minuut heel dichtbij maar zijn schot belandde op de paal. In de 86e minuut had het zomaar gelijk kunnen staan toen een kans van Minor in het zijnet werd geschoten.

Als collectief werd er in de laatste minuten van de wedstrijd gevochten voor elke bal en in de blessuretijd viel de bevrijdende treffer. Robin ging alleen op het doel af, omspeelde de keeper maar hij werd door hem onderuit geschopt. Waar iedereen dacht aan een rode kaart en een vrije trap liet de scheidsrechter goed doorspelen aangezien de bal bij Nick terecht kwam. Nick had op zijn beurt oog voor de geheel vrijstaande Daan en die tekende voor de 3-1 met een vreugde-explosie tot gevolg.

Heino bereikte hiermee de finale voor promotie naar de Hoofdklasse. Volgende week zondag staat deze finale op het programma. Heino speelt dan tegen FC Boshuizen of VV AGB. Deze wedstrijd is in de 94e minuut gestaakt bij een 1-2 stand dus het is nog even afwachten wie het gaat worden. Ook waar de wedstrijd wordt gespeeld is nog niet duidelijk; dit wordt in de komende dagen bekend. En natuurlijk roepen we alle Heinosupporters op om het team volgende week aan te moedigen.

Opstelling Heino: Reimink, Land, Rosendal, Leferink, Ruiter, Wierenga, Deckers, Heetkamp, Vreeswijk (’89 vd Eijkel), Schokker (’65 Bisselink), Kruiper (’83 Gerritsen).