Zondag thuis tegen HBS

1 december 2022 10:30

Komende zondag speelt Heino 1 zijn laatste thuiswedstrijd van het jaar. Koploper HBS uit Den Haag komt op bezoek.

HBS, of voluit Houdt Braef Stant, is een club met een rijke historie: opgericht in 1893 en landskampioen in 1904, 1906 en 1925. Maar dat waren andere tijden; op dit moment is HBS de trotse koploper in de 4e divisie, nadat de ploeg vorig jaar op de 2e plaats geëindigd was. De laatste weken wisselen HBS en RKAVV de eerste plaats af en vorige week speelden beide concurrenten met 0-0 gelijk tegen elkaar, waardoor de concurrentie weer dichterbij kon kruipen. HBS verloor dit seizoen pas 2 keer: vroeg in de competitie met 0-1 van Purmersteijn en wat later met liefst 0-4 van Rohda. Kortom: een sterkte ploeg. Heino wacht nog steeds op de eerste punten in eigen huis, maar het was de laatste tijd dicht bij tegen topploegen SJC en RKAVV. Het vertrouwene bij de Heinose ploeg wordt echter steeds groter na de prima resultaten van de laatste weken, dus liggen er ook tegen HBS zeker kansen op een mooi resultaat, zeker met de steun van het Heinose publiek!

Heino 2 speelt zondag een uitwedstrijd in Haaksbergen bij Bon Boys, terwijl Heino 3 thuis speelt tegen Holten 2. Zaterdag speelt JO17-1 een belangrijke uitwedstrijd tegen concurrent Den Ham (aanvang 11.30) en ook JO19-1 speelt een uitwedstrijd, bij CSV '28 JO19-1 (aanvang 12.45). Vr1 speelt wel thuis, in verband met de wedstrijd Nederland - USA begint deze wedstrijd al om 13.30 uur.