Bekeravontuur Heino 1 eindigt in Olst

17 februari 2023 10:30

Heino 1 is in de 4e ronde van het bekertoernooi onderuit gegaan tegen derdeklasser Overwetering uit Olst.

Dat de club uit Olst en Boskamp er zin in had, bleek voor de wedstrijd al door het vuurwerk dat de lucht in ging. Nadat de prinsen carnaval van Heino, Olst en Boskamp de symbolische aftrap verricht hadden, begon de wedstrijd. Heino probeerde, als torenhoog favoriet, maar zonder al te veel overtuiging, op zoek te gaan de openingstreffer, maar het was de thuisploeg die voor het eerste gevaar zorgde. Een vrije trap op een mooie plek ging maar net naast. Kort daarna had Stan de eerste kans voor Heino, maar de bal ging via een Olster verdediger net naast. Jesper (vrije trap werd van de lijn gehaald) en Stan (in de handen van de keeper) stichtten vervolgens ook gevaar, maar na een halfuur spelen was het Overwetering dat de score opende. Een paar minuten later was het echter alweer 1-1 door Marius, die een voorzet van Kevin binnenwerkte. Zodoende gingen beide ploegen met 1-1 de rust in.

In de tweede helft was het Overwetering dat uit de startblokken schoot door al na enkele minuten de 2-1 te maken. Aan Heino de taak om de nieuwe achterstand goed te maken, maar Overwetering was niet van plan om de voorsprong nogmaals uit handen te geven. Heino probeerde het wel, maar het lukte niet om tot grote kansen te komen. Naarmate de tijd verstreek ging de thuisploeg steeds meer geloven dat een stunt in de maak was, terwijl het bij Heino eigenlijk steeds minder werd. Het lukte Overwetering daardoor dus om de 2-1 over te streep te trekken en Heino daarmee uit het bekertoernooi te knikkeren.
Wij wensen Overwetering veel succes in het vervolg van het bekertoernooi!