Verlies tegen Purmersteijn

Purmersteijn

vv Heino 1 (zon)

Job van der Meulen (schot)
Mylan Polman (schot)
Timo Polman (e.d.)

4e Divisie A

5 februari 2023 14:00

K. el Hajjaji

Sportpark Purmersteijn
Van IJsendijkstraat 140
1442CS
PURMEREND
tel. 0299-423335

Heino 1 heeft afgelopen zondag de uitwedstrijd tegen titelkandidaat Purmersteijn verloren. In Purmerend eindigde de wedstrijd in 2-1.

Heino begon zoals wel vaker dit seizoen niet sterk aan de wedstrijd, waardoor de ploeg al snel achter de feiten aanliep; binnen tien minuten kon Purmersteijn via Job van der Meulen de 1-0 aantekenen. Daarna probeerde Heino zich te herpakken, wat resulteerde in een kans voor Jesse; hij stond echter buitenspel. Even later kreeg Heino de volgende tegenslag te verwerken: Tim viel geblesseerd uit; Luc kwam hem vervangen. Verder gebeurde er de 1e helft niet veel noemenswaardig.
De tweede helft begon vergelijkbaar met de eerste. Purmersteijn werd direct gevaarlijk, maar de inzet verdween net naast het doel. Na zo'n 10 minuten was het wel raak voor de thuisploeg; dit keer was het Mylan Polman die de bal binnenschoot. Heino gooide daarna de schroom van zich af en probeerde terug te komen in de wedstrijd. Dit resulteerde in kansen van Rick en Jesse, maar het duurde tot de 80e minuut tot de aansluitingstreffer viel. Timo Polman werkte de bal in eigen doel. Verder wist Heino echter niet te komen, waardoor de wedstrijd eindigde in 2-1.
Door dit resultaat, en het gelijkspel tussen HBS en Hoogeveen, staat Purmersteijn inmiddels op 1 punt van de eerste plaats. Heino blijft hangen in de onderste regionen. Volgende week komt middenmoter Alphense Boys op bezoek in Heino, dan krijgt de ploeg van Martijn de Vogel een nieuwe kans om de drie punten in eigen huis te houden.

Heino 2 boekte een knappe 1-4 overwinning bij Longa, waardoor de ploeg volop meedoet in de strijd om de titel in de reserve hoofdklasse. Heino 3 verloor met 3-2 van Overwetering. Zaterdag speelde JO19-1 met 2-2 gelijk tegen Hellendoorn, terwijl JO17-1 met 0-2 won bij HHC Hardenberg. Vr1 speelde met 2-2 gelijk tegen WVF.