Heino verliest van Hollandia

Daniël Meijers (omhaal)
Daniël Meijers (intikker)
Kevin Roddenhof (penalty)
Omar Nait Aicha (intikker)

4e Divisie A

29 januari 2023 14:00

R. Wiedijk

Sportpark De Kampen
Stationsweg 10
8141SC
HEINO
tel. 0572-392033

Heino 1 is er ook in de eerste thuiswedstrijd na de winterstop niet in geslaagd de punten in Heino te houden. Hollandia was met 1-3 te sterk.

Het waren de gasten uit Hoorn die het beste uit de startblokken kwamen. Al na 7 minuten was het Daniël Meijers die op fraaie wijze de 0-1 aantekende. Ook na de openingstreffer bleven de gasten het spel dicteren. Heino had moeite met de vaardige spelers van Hollandia. Na een kleine 20 minuten kwam Hollandia op 0-2. Volgens heel Heino ging daaraan een overtreding op Sten vooraf, maar de scheidsrechter oordeelde anders. Heino kreeg in het vervolg van de eerste helft eigenlijk geen voet aan de grond en doordat Kevin zijn doel weer uitstekende verdedigde gingen beide ploegen met 0-2 aan de thee.

In de tweede helft koos Heino, met Kevin en Rick in de ploeg voor Sten en Marius, voor een wat opportunistischer speelwijze en daardoor kwam het wat meer op de helft van de tegenstander te spelen. Tot gevaar leidde dit echter nog niet, terwijl aan de andere kant de aanvallers van de West-Friezen niet konden profiteren van de ruimte die er ontstond. Hierdoor bleef de wedstrijd toch nog enigszins spannend, zeker nadat Luc en Jesse waren ingevallen voor Stan en Daan en er zo weer vers bloed in de Heinose aanval kwam. Een kleine tien minuten voor tijd werd het zelfs nog 1-2, doordat Kevin een penalty binnenschoot. De ploeg uit Hoorn leek even van slag en Tim, die als extra stormram voorin plaatsnam, had kort daarop een flinke kans op de gelijkmaker; hij kwam echter niet tot schieten. Even later was de wedstrijd definitief beslist toen Hollandia via Omar Nait Aicha de 1-3 maakte. Daar bleef het bij en zo boekte Hollandia een verdiende zege.

Komend weekend ontmoet Heino weer een van de titelkandidaten. De ploeg van Martijn de Vogel gaat dan op bezoek bij Purmersteijn, dat afgelopen zondag de topper tegen RKAVV met 1-2 wist te winnen. Weer een mooie uitdaging dus voor Heino.