Heino veegt de vloer aan met De Zouaven

1613KR
GROOTEBROEK
tel. 0228-515439

Heino 1 heeft afgelopen zondag ook de 2e wedstrijd in de 3e periode gewonnen. In Grootebroek werd thuisploeg De Zouaven met maar liefst 6-0 verslagen.

Heino begon, met Tim in de spits, voortvarend aan de wedstrijd. Al in de 1e minuut kreeg Rick een prima kans op de 0-1 na een fraaie steekbal van Jesper. Helaas stuitte hij op de keeper. Daarna probeerde De Zouaven, dat de laatste wedstrijden prima presteerde, het heft in handen te nemen. Dit resulteerde in de beginfase in een aantal hachelijke momenten voor het Heinose doel, maar gelukkig leidden die niet tot een treffer. Halverwege de 1e helft moest Tristan zich wegens een blessure laten vervangen; Kay kwam voor hem in het veld. Na een halfuur spelen was het Kevin Roddenhof die de ban brak, hij kopte een prima corner van Jesper keurig binnen. De Zouaven was door deze treffer even van slag en daarvan wist Heino onmiddellijk te profiteren. Een minuut na de openingstreffer zette Aron met een mooi afstandschot de stand op 0-2. Daarmee was de wedstrijd feitelijk gespeeld, want de thuisploeg kwam er niet meer aan te pas. Nog voor rust kregen Tim en Aron goede kansen om te score uit te breiden, maar die wisten zij helaas niet te benutten, waardoor 0-2 de ruststand was. Het bleek echter uitstel van executie voor De Zouaven.
In de rust kwam Stan in het veld voor Luc en hij drukte al snel in de 2e helft zijn stempel op de wedstrijd: na zo'n 5 minuten pegelde hij de bal van afstand in de kruising. Kort daarop liet De Zouaven zich nog eenmaal gelden, maar keeper Kevin had een geweldige redding in petto. Daarna kon Heino snel uitlopen naar een grotere voorsprong; eerst voltooide Stan met 2 treffers zijn hattrick voor de 0-4 en 0-5 en zo'n 20 minuten voor tijd kopte Jesse, die kort daarvoor samen met Marius was ingevallen, de 0-6 binnen. Daarna nam Heino wat gas terug, waardoor het voor de thuisploeg niet nog erger werd. Door dit fantastische resultaat gaat Heino VOC op doelsaldo voorbij en staat het nu op de 12e plaats, die aan het eind van het seizoen direct handhaving betekent. Daarnaast is Heino met 6 punten uit 2 wedstrijden en een doelsaldo van 9-0 uitstekend begonnen aan de 3e periode, waarin het samen met SJC als enige ploeg nog zonder puntverlies is.

Komend weekend heeft Heino 1 geen wedstrijd, maar dinsdagavond speelt de ploeg een oefenwedstrijd tegen het Zwolse WVF. De wedstrijd wordt gespeeld in Heino en begint om 20.00 uur.

De wedstrijden van Heino 2 en 3 werden zondag afgelast, net als alle wedstrijden van zaterdag.