Zouaven De - vv Heino 1 (zon)

Zouaven De - vv Heino 1 (zon)

Komende zondag speelt Heino 1 een uitwedstrijd tegen De Zouaven uit Grootebroek in Noord-Holland. De Zouaven staat momenteel op een 10 plaats met 24 punten uit 21 wedstrijden. De club van Frank en Ronald de Boer hun carrière startten, begon heel moeizaam aan de competitie; uitgerekend tegen Heino, in speelronde 7, boekte de ploeg de eerste overwinning. Door 2 doelpunten van Yunus Bacaksiz namen de West-Friezen een 0-2 voorsprong. Een kwartier voor tijd maakte Jesse Kruiper de aansluitingstreffer, maar ondanks een stormloop op het doel van De Zouaven viel de gelijkmaker niet meer. In het vervolg van de eerste seizoenshelft presteerde De Zouaven ook niet best, waardoor het met slechts 9 punten volop in degradatienood de winterstop inging. Die degradatiezorgen speelde de ploeg de laatste weken echter overtuigend van zich af. De hervatting verloor De Zouaven nog met 3-1 van Westlandia, maar daarna ging alleen nog de inhaalwedstrijd tegen VOC met 4-2 verloren; de overige 5 wedstrijden werden allemaal gewonnen; de meeste zelfs met ruime cijfers: 4-1 tegen VKW en Alcides en zelfs 5-1 tegen SJC. Vorige week won de ploeg van trainer Johan Rutz knap met 1-0 van het sterke RKAVV. Kortom: met De Zouaven treft Heino een ploeg in vorm. Heino liet zelf afgelopen week echter zien ook prima mee te kunnen en lessen geleerd te hebben uit de derby tegen Rohda. Een overtuigende 3-0 overwinning op Westlandia was het gevolg. Het belooft dus een aantrekkelijke wedstrijd te worden in Grootebroek tussen twee teams die de smaak te pakken hebben. Bij een overwinning heeft Heino de aansluiting met de ploegen die strijden om de veilige 12e plek weer helemaal gemaakt (naast De Zouaven zijn dat Alphense Boys en VOC), dus een winstpartij is zeer welkom voor de mannen van Martijn de Vogel. Alle steun is dus ook in het verre Grootebroek weer meer dan welkom! De wedstrijd begint om 14.00 uur op Sportpark De Kloet in Grootebroek.

Heino 2 speelt in de strijd om de titel in de reserve hoofdklasse thuis om 10.30 tegen RKHVV 2, terwijl Heino 3 om 10 uur ook thuis speelt, tegen Diepenveen 2. Verder zijn er thuiswedstrijden van H6 en H11 (ook om 10 uur) en H8 (12 uur)en Vr1 zondag (12.15 uur). Voor JO19-1 staat een uitwedstrijd tegen DETO uit Vriezenveen op het programma en JO17-1 speelt thuis tegen ASV Dronten. Vr1 ten slotte gaat op bezoek bij ZAC in Zwolle.

Wedstrijd-nummer

B. Kuiper

Sportpark De Kloet
Raadhuislaan 12