Heino verliest van RKAVV

2263SX
LEIDSCHENDAM
tel. 070-3277215

Heino 1 heeft aan de uitstekende serie van 5 overwinningen helaas geen 6e kunnen vastplakken. Uit tegen kampioenskandidaat RKAVV verloor de ploeg met 2-0.
Heino startte met Marius in de spits en Luc op rechtsback en verder met de gebruikelijke namen. In de openingsfase was het vooral aftasten; beide ploegen wilden de risico's zo veel mogelijk vermijden. Dat resulteerde in het eerste halfuur in niet meer dan 2 kleine mogelijkheden voor Heino. Een schot van Jesper ging naast en een schot van Luck zeilde over het doel. RKAVV kon daar ook niet veel tegenover stellen, maar toch kwam de ploeg na 32 minuten op voorsprong. Een afstandschot van Zakaria Amrani werd getoucheerd door Luck, waardoor de bal over Kevin heen de kruising in vloog. Dat was ook direct het laatste wapenfeit van de eerste helft, zodat 1-0 de ruststand was.
In de tweede helft kwam de wedstrijd wat meer tot leven. Al na een dikke vijf minuten kreeg de thuisploeg een grote kans, maar werd knap gered door Kevin. Even later was een schot van Jesper een makkelijke prooi van de Leidschendamse keeper en kort daarna meende Heino een penalty te verdienen, maar de scheids wuifde het weg. Na een kwartier had Kevin weer een prachtige redding in huis op een van richting veranderd schot. Heino bleef zoeken naar de gelijkmaker en daar kreeg het 20 minuten voor tijd twee grote kansen op, maar de keeper van RKAVV wist beide ballen knap te keren. Heino probeerde met het inbrengen van Lucas, Brenden en Jeroen nog nieuw elan te brengen, maar tevergeefs. Sterker nog, in blessuretijd wist RKAVV zelfs nog de 2-0 te maken. Xavier Akinrinbola kon profiteren van een slordigheid van Heino. Een kleine tegenvaller voor Heino dus, maar de voorsprong op plek 13, waar nu De Zouaven staat, is met nog 4 wedstrijden te spelen nog altijd 5 punten. Ook in de 3e periode blijft Heino aan kop, maar daar is de voorsprong op achtervolger Be Quick teruggelopen tot 1 punt, terwijll ook RKAVV, Hollandia en Purmersteijn op het vinkentouw zitten. Van de laatste 4 wedstrijden speelt Heino er nog 3 thuis, om te beginnen op zondag 7 mei tegen hekkensluiter VKW.

Heino 2 won met 1-2 op bezoek bij concurrent DVC '26 en stelde daarmee de 2e plaats in de reserve hoofdklasse zo goed als veilig. De strijd om de titel lijkt inmiddels echter beslist in het voordeel van TVC '28. Zaterdag wist JO19-1 met 2-1 te winnen van Dedemsvaart, terwijl JO17-1 met 4-3 verloor van Be Quick '28. Vrouwen 1 speelde zaterdag met 1-1 gelijk tegen Berkum Vr2.