Fortuinlijke overwinning op Alcides

8141SC
HEINO
tel. 0572-392033

Heino 1 heeft afgelopen zaterdag qua resultaat de goede lijn van de laatste weken door weten te trekken. De overwinning op laagvlieger Alcides kwam echter wel met enig fortuin tot stand.

De ploeg uit Meppel strijdt tegen direct degradatie, terwijl Heino probeert de nacompetitie te ontlopen. Beide ploegen hadden de punten zaterdagmiddag dus hard nodig en dat leverde een wedstrijd op met veel strijd, waarbij het voetbal achter niet altijd om over naar huis te schrijven was. Na een kwartiertje aftasten was het Alcides dat op voorsprong kwam. Rostyslav Kalinin volleerde de bal schitterend in de kruising. Heino wist dus wat het te doen stond, maar het waren de gasten die gevaarlijker waren. Kevin Reimink redde knap op een flinke kans voor Alcides. Terwijl de spelers gegeseld werden door de pittige buien en harde wind en het publiek bij elkaar kroop op de tribune, bleef Heino op zoek gaan naar de gelijkmaker. Na een dik halfuur kreeg de ploeg echter nog een zware tegenvaller te verwerken: Kevin Roddenhof, net hersteld van een zware knieblessure, ging naar de grond zonder dat er een tegenstander in de buurt was en moest het veld verlaten met opnieuw een ernstige blessure. Tim kwam voor hem in het veld. Kort voor rust was Stan nog dicht bij de gelijkmaker, maar hij werkte de bal van dichtbij naast.
In de tweede helft was het beeld niet veel anders dan in de eerste helft. Heino had het meeste balbezit, maar door vele slordigheden in het spel kon het amper gevaarlijk worden. Een voorzet van Rick zeilde bijna direct het doel in en bij enkele corners ontstond er wel wat gevaar voor het Meppeler doel, maar een goal leverde het allemaal nog niet op. Sterker nog, aan de andere kant was Alcides een aantal keer zeer dicht bij een grotere voorsprong. Eerst wist Kevin redding te brengen en even later belandde een bekeken schot op de paal. Kort daarna draaide Heino de wedstrijd ineens helemaal om. Een aanval van Alcides werd verijdeld met een stevige ingreep en terwijl Alcides dacht aan een overtreding, liet de scheidsrechter doorspelen. De bal belandde op de middellijn bij Rick, die eerst 3 verdedigers omspeelde en daarna Aron vrijspeelde in het strafschopgebied. Die had alle tijd om een hoek uit te zoeken en de gelijkmaker binnen te schieten. Direct daarna was het weer raak voor Heino. Vanuit de aftrap ging het mis in de opbouw van Alcides, waardoor Aron kon opstomen richting doel. Hij legde af op Jesse, die zijn poging half gekeerd zag worden op de doellijn. Aron was er echter als de kippen bij om de bal alsnog binnen te frommelen en Heino op voorsprong te zetten. Alcides moest daardoor de verdedigende stellingen verlaten, wat ruimte opleverde voor Heino. Dit leverde een kwartier voor tijd twee enorme kansen op de 3-1 op, maar doordat die gemist werden, bleef het spannend. Deze gemiste kansen kwamen Heino nog bijna duur te staan, want in de slotfase was Alcides dan weer twee keer dicht bij de gelijkmaker. Eerst wist Kevin redding te brengen en later voorkwam Tim met een ultieme sliding een zeker lijkende treffer van Alcides. Zo wist Heino, met het nodige geluk, de drie punten in eigen huis te houden; door de uitslagen op de andere velden stijgt de ploeg naar de 10e plaats op de ranglijst en blijft het koploper in de 3e periode. De enige andere ploeg zonder puntverlies is SJC, waar Heino komend weekend op bezoek gaat.

Heino 2 boekte zondagmorgen een prima overwinning op Silvolde: 2-0. Heino 3 wist ook te winnen: 2-4 bij Luctor et Emergo 2. Zaterdag won JO19-1 met 1-4 bij HHC Hardenberg JO19-2. Vr1 verloor op bezoek bij IJVV met 3-1.