vv Heino 1 (zon) - Alcides

vv Heino 1 (zon) - Alcides

Komende zaterdag staat voor Heino 1 de thuiswedstrijd tegen Alcides op het programma. Na een welverdiend vrij weekend is het voor de mannen van Martijn de Vogel zaak de draad weer op te pakken na de twee klinkende overwinningen op Westlandia en De Zouaven. Tussendoor speelde de ploeg nog wel een oefenwedstrijd tegen eersteklasser WVF. Na een snelle 0-1 achterstand won Heino deze wedstrijd met 3-1.

Zoals bekend begon Heino de competitie moeizaam: na zeven wedstrijden had de ploeg pas 1 schamel puntje veroverd. In de achtste wedstrijd, de uitwedstrijd tegen Alcides, begon echter de Heinose wederopstanding. Door doelpunten van Aron Wierenga en Tim Leferink won Heino in Meppel met 0-2. Vanaf dat moment ging het stapje voor stapje de goede kant op en inmiddels heeft Heino zich genesteld op de 12e plaats, die aan het einde van het seizoen rechtstreekse handhaving betekent. Die buit is echter nog lang niet binnen, dus is het zaak om ook de thuiswedstrijd tegen Alcides in een overwinning om te zetten. De Drentenaren begonnen de competitie nog uitstekend met een overwinning op Rohda, maar al snel kwam de klad er wat in. Na de winterstop pakte Alcides zelfs pas 1 punt met een gelijkspel tegen hekkensluiter VKW. Hierdoor staat Alcides momenteel op de voorlaatste plaats. Dieptepunt was de 4-0 nederlaag tegen concurrent in de strijd tegen degradatie Velsen: 4-0. De wedstrijden tegen hoogvliegers RKAVV en SJC die daarna kwamen, gingen echter nipt met 1-0 verloren, dus een makkelijke wedstrijd zal het voor Heino zeker niet worden. Afgelopen weekend speelde Alcides het restant van de gestaakte wedstrijd tegen Westlandia. In de overgebleven 20 minuten werd er niet meer gescoord, waardoor Westlandia met 2-3 aan het langste eind trok.

Met een overwinning op Alcides kan Heino neemt Heino wat afstand van de rode streep en geeft het de uitstekende start van de 3e periode, waarin Heino na twee wedstrijden fier aan kop gaat, een mooi vervolg. De wedstrijd begint zaterdag om 16:00 uur en zoals altijd is alle steun van het Heinose publiek meer dan welkom!

Heino 2, dat nog steeds volop meedoet in de strijd om titel in de reserve hoofdklasse, speelt zondagmorgen om 10.30 thuis tegen Silvolde, terwijl Heino 3 op bezoek gaat bij Luctor et Emergo 2 in Almelo. Verder zijn er zondag thuiswedstrijden van H4, H6 en H11 (om 10 uur) en H8 en H9 (resp. 12.15 en 12.00 uur). Zaterdag gaat JO19-1 op bezoek bij HHC Hardenberg JO19-2 en speelt JO17-1 een oefenwedstrijd tegen JO17-1 van diezelfde club. Ten slotte speelt Vr1 zaterdag een uitwedstrijd tegen IJVV in IJsselmuiden.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1

Wedstrijd-nummer