Verlies in de Sallandse Derby

8101AE
RAALTE
tel. 0572-352010

Heino 1 heeft zaterdagavond de Sallandse Derby tegen Rohda verloren. Net als in Heino eindigde de wedstrijd in Raalte in een 2-0 overwinning voor de rood-gelen.

Ondanks de vakantieperiode was het gezellig druk op sportpark Tijenraan met naar schatting zo'n 1500 toeschouwers. Rohda mocht aftrappen en Heino vloog er direct vol in. Rohda speelde zich echter goed onder die druk vandaan en vond aan de rechterkant Wesley Hansler, die een actie binnendoor maakte en vanaf de rand van het strafschopgebied een poging waagde. Met enig fortuin caramboleerde de bal via de lat en het hoofd van een Heinospeler het doel in, waarmee Rohda een droomstart beleefde en Heino zoals zo vaak in de achtervolging moest. Wat volgde was een eerste helft waarin beide ploegen veel strijd leverden, maar waarin het voetbal niet altijd even goed was. Rohda wist een aantal keer gevaarlijk te worden, met name Max Koelen was bij vlagen ongrijpbaar voor de Heinose verdediging. Bij Heino moesten de gevaarlijke momenten komen uit verre inworpen en corners. Eenmaal bleef de bal in de doelmond hangen, maar Stan haalde niet overtuigend genoeg uit. In de slotfase van de eerste helft zette Heino nogmaals aan en kreeg Rohda steeds meer moeite om onder de druk vandaan te komen, maar toen dat eenmaal wel lukte, kon Max Koelen met een zeer fraaie actie de 2-0 aantekenen.

In de tweede helft hoefde de thuisploeg niet meer zo nodig; Heino probeerde gevaarlijk te worden, met name via de rechterkant, waar de ingevallen Rick nu geposteerd stond. Hij kwam een aantal keer goed door, maar echt grote kansen leverde dit niet op. Met het verstrijken van de tijd stuurde Martijn de Vogel steeds meer manschappen naar voren en werd eigenlijk alleen met de lange bal richting de spitsen gezocht, maar de verdedigers van Rohda losten dit steeds prima op. Aan de andere kant kreeg Rohda volop de gelegenheid om gevaarlijk te worden via de counter; dit leverde naast een aantal goede mogelijkheden nog een claim voor de strafschop op, maar de prima fluitende scheidsrechter wuifde het gedecideerd weg. Zo werd het geen moment meer echt spannend en eindigde de wedstrijd dus in een 2-0 overwinning voor de thuisploeg, die daarmee volop mee blijft doen in de strijd om de bovenste plaatsen. Heino blijft steken op de 13e plaats; het gat naar de veiligde 12e plaats groeide naar 5 punten. Komend weekend wacht een thuiswedstrijd tegen Westlandia, hopelijk weet de ploeg zich dan te revancheren voor deze nederlaag.

Zaterdag kwam Vr1 in actie tegen Nieuwleusen. Zij wonnen met 4-2.