Rohda R. (zon) - vv Heino 1 (zon)

Rohda R. (zon) - vv Heino 1 (zon)

Zaterdag staat de volgende editie van de Grote Sallandse Derby weer op het programma. Het is inmiddels de 12e keer dat Heino en Rohda elkaar in competitieverband treffen. Van de voorgaande 11 ontmoetingen wisten de Raaltenaren er 5 te winnen; 4 keer werd het gelijk en 2 keer kwam Heino als winnaar uit de bus. Dat waren wel de twee duels in het afgelopen, gedenkwaardige promotiejaar, waarin Rohda kampioen werd en Heino als runner-up via de nacompetitie achter de buurman aan ging naar de 4e divisie.
De ontmoeting in Heino eerder dit seizoen eindigde in een verdiende 0-2 overwinning voor Rohda door een snelle goal van Kevin Peppels en een formidabele knal kort voor rust van Max Koelen. Hoewel Heino het meerdere topploegen in eigen huis behoorlijk lastig heeft weten te maken, was dat in de wedstrijd tegen Rohda niet het geval: de ploeg van trainer Laurens Knippenborg was die wedstrijd duidelijk de betere ploeg.
Rohda begon de competitie matig met slechts 3 punten uit de eerste 4 wedstrijden, maar kwam daarna steeds beter op stoom. Zo verraste de ploeg vriend en vijand op 9 oktober met een 0-4 overwinning op de huidige koploper HBS. Langzaam maar zeker sloop Rohda dan ook richting de top van de ranglijst. De ploeg kent echter ook een aantal flinke offdays. Voor de winterstop werd er al eens met 5-0 verloren van Purmersteijn en ook na de winterpauze zijn de resultaten nog behoorlijk wissleend. Ruime overwinningen op degradatiekandidaten Alcides (5-1) en Velsen (4-0) werden afgewisseld met een flinke oorwassing tegen SJC (7-1!) en een 2-0 verlies tegen concurrent RKAVV (dat ook niet erg sterk uit de winterstop gekomen was). Vorige week speelde Rohda een oefenwedstrijd tegen derdedivisionist Excelsior '31 met 2-2 gelijk.
Heino heeft in de laatste competitiewedstrijd volop vertrouwen kunnen tanken voor deze Sallandse Derby. Met overtuigend spel werd Alphense Boys met 4-0 teruggestuurd naar Zuid-Holland. Helaas ging de bekerwedstrijd tegen Overwetering vervolgens verloren, maar met steun van een groot Heinolegioen kan de ploeg van Martijn de Vogel de prestatie van vorig seizoen, toen er met 2-0 gewonnen werd in het hol van de leeuw, wellicht herhalen! Zo'n derby is een wedstrijd op zich en dan is er dus weer van alles mogelijk!

De wedstrijd begint zaterdagavond om 19.00 uur op Sportpark Tijenraan. Kaarten zijn inmiddels de koop bij de Smulbaai à 5 euro. Laten we er met zijn allen weer een fantastisch voetbalfeest van maken en zorgen dat Tijenraan weer groen kleurt!

Wedstrijd-nummer

J.G. Ordelmans

Sportpark Tijenraan
Zwolsestraat 76