Moeizame overwinning op Velsen

8141SC
HEINO
tel. 0572-392033

Heino 1 heeft in de wedstrijd tegen Velsen afgelopen zondag de goede serie weten voort te zetten. In een matige wedstrijd trok Heino enigszins gelukkig met 1-0 aan het langste eind.

Heino, dat startte met dezelfde spelers als de laatste wedstrijden, kwam goed uit de startblokken en wist in de openingsfase een aantal keer gevaarlijk door te komen via de flanken. Helaas redde de Velsense keeper met een uitstekende reflex op een prima kopbal van Jesse en ging ook een kopbal van Sten net naast. In de loop van de 1e helft kwam Velsen beter in de wedstrijd en in de 23e minuut was het Kevin die met een fantastische redding zijn doel schoonhield. Het bleef voor Heino echter opletten, vooral via standaardsituaties wist Velsen gevaar te stichten. 5 minuten voor rust kreeg Rick de kans om alleen op de keeper af te gaan, maar laatstgenoemde kwam als winnaar uit de strijd. Toch kwam Heino nog voor rust op voorsprong. Uit een hoekschop van Heino ontstond een scrimmage voor het doel, waarbij Jesse de bal een laatste zetje richting doel gaf. Tot veler verbazing gaf de grensrechter aan dat de bal de doellijn was gepasseerd, dus kon scheidsrechter Krop niet anders dan een doelpunt toekennen, met grote protesten van Velsense zijde tot gevolg. Het doelpunt bleef echter staan, waardoor 1-0 de ruststand was.
In de tweede helft gebeurde er eigenlijk weinig noemenswaardigs. De wedstrijd kabbelde voort zonder noemenswaardige mogelijkheden aan beide kanten. Door de minimale voorsprong bleef de spanning echter wel in de wedstrijd en was het voor de Heinose supporters nog een tijdje billenknijpen. Diep in blessuretijd kwam er dan toch nog een enorme kans voor de gasten, maar tot grote opluchting van heel Heino verdween de bal naast het doel, waardoor het bij 1-0 bleef. Door dit resultaat heeft Heino een mooie marge van 6 punten opgebouwd op nummer 13 Alphense Boys en ligt rechtstreekse handhaving binnen bereik. Ook in de strijd om de 3e periode deed Heino goede zaken, mede doordat naaste achtervolgers SJC en Be Quick in de slotfase gelijkspeelden. Heino heeft nu een voorsprong van 4 punten, met nog 5 wedstrijden te spelen.

Heino 2 won de kleine derby  tegen buurman Rohda 2 met 3-1, terwijl Heino 3 met 2-4 verloor van koploper Holten 2. JO19-1 verloor zaterdag met 5-2 van CSV '28 en JO17-1 speelde een oefenwedstrijd tegen Excelsior Zetten gelijk met 3-3. Ten slotte wist Vrouwen 1 zaterdag met 4-2 te winnen op bezoek bij asv Dronten.