Heino 1 boekt eerste competitiewinst

4 oktober 2021 19:00

Heino 1 heeft zich zondag gerevancheerd voor de nederlaag tegen TVC '28: de thuiswedstrijd tegen Tubantia leverde een 4-1 overwinning op.

De mannen van Martijn de Vogel begonnen sterk aan de wedstrijd; het was al snel duidelijk dat ze iets recht wilden zetten. En wat vorige week helemaal niet lukte, lukte nu al na tien minuten. Marius - teruggekeerd in de basis - scoorde op aangeven van Stan. Na deze 1-0 bleef Heino op zoek gaan naar doelpunten; het was er een aantal keer dichtbij, maar het bleef voorlopig bij 1 treffer. Kort voor rust kreeg Tubantia dan toch ook nog een grote kans, maar Kevin hield zijn doel schoon, waardoor 1-0 de ruststand was.

De tweede helft was amper begonnen toen Tubantia uit een vreemde situatie pardoes de 1-1 maakte. Heino kon dus weer opnieuw op zoek gaan naar de zo gewenste voorsprong. Die kwam al snel: Stan scoorde met een schuiver in de lange hoek, om even later ook nog eens de paal te raken. Het bleef daarna nog even spannend, tot Marius een kwartier voor tijd de bevrijdende 3-1 binnenkopte uit een vrije trap. In de slotfase maakte de ingevallen Nick het feest compleet door er zelfs nog 4-1 van te maken.

Met deze 4-1 overwinning heeft Heino laten zien dat het ook dit jaar weer mee kan doen in de 1e klasse en gaat het vol vertrouwen richting volgende week. Dan komt De Bataven op bezoek, dat net als Heino 3 punten haalde uit de eerste twee wedstrijden.

Zondagochtend wist Heino 2 een knappe en zwaarbevochten overwinning te boeken op Winterswijk, waardoor het samen met Longa aan kop gaat in de reserve hoofdklasse. De mannen van Sander de Boer zijn dus goed bezig!