Richtlijnen

Richtlijnen trainers

De jeugdtrainers trainen volgens het beleidsplan en de aangeboden oefenstof van de Technische commissie.

De trainers stemmen hun activiteiten af met de desbetreffende leider en zijn samen verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het desbetreffende team.

De trainers motiveren de jeugdspelers tot deelname aan de training, zijn verantwoordelijk voor de organisatie van de trainingen en zien na afloop toe op het schoon achterlaten van de kleedkamers.

De trainers (in samenspraak met de leiders) informeren de jeugdcommissie, contactpersonen en technisch jeugdcoördinatoren over de kwaliteit van de spelers en hebben zodoende directe inbreng bij de indeling van spelers in een elftal. Procedure en besluit: zie procedure teamindeling.

Nieuwe trainers dienen bij de ledenadministratie hun geboortedatum door te geven. Dit in verband met verzekering via de KNVB.

Richtlijnen leiders

Voor de jeugd zijn leiders van belang. Zij hebben naast de voetbaltechnische zaken aandacht voor de sociale aspecten en geven structuur aan de organisatie van het team. Dat laatste geldt o.a. voor het maken van afspraken over gebruik van kleding, vervoer bij uitwedstrijden, schoonhouden van kleedkamers en afmeldingen. Hieronder staan een aantal taken en richtlijnen. Belangrijke informatie kan ook verkregen worden bij de desbetreffende contactpersoon of middels het bijwonen van de jeugdleidersvergadering (4 keer per seizoen).

Per jeugdelftal zijn er minimaal twee leiders, waarvan er één tijdens de wedstrijd de taak van de grensrechter verzorgt.
Daar waar de training niet wordt verzorgd door de aangewezen jeugdtrainer, verzorgt de leider/leidster van het betreffende elftal de training.

Het trainingsbezoek moet worden gestimuleerd.

Afmelding voor training en/of wedstrijd dient te geschieden bij één van de leiders of, wanneer dit is afgesproken, bij de trainer(s).

Vervoer uitwedstrijden: bij aanvang van het seizoen wordt een schema opgesteld, zodat alle ouders bij toerbeurt zorgdragen voor het vervoer.

Toezien dat fietsen in de daarvoor bestemde rijwielstalling worden geplaatst.

De leiders en/of trainer(s) stimuleren een goede sfeer binnen het elftal door de spelers te wijzen bij onsportief gedrag jegens de tegenstander, medespeler en/of scheidsrechter.

De leiders en/of trainer(s) informeren de jeugdcommissie, contactpersonen en technisch jeugdcoördinatoren over de kwaliteit van de spelers en hebben zodoende directe inbreng bij de indeling van spelers in een elftal. Procedure en besluit: zie procedure teamindeling.

De leiders zorgen ervoor dat de spelers de kleedkamer overeenkomstig hun bestemming gebruiken en na afloop netjes achterlaten. De aanwezigheid van één van de leiders in de kleedkamer tijdens het omkleden en douchen is noodzakelijk. Bij thuiswedstrijden dienen de spelers zorg te dragen voor het schoonmaken van hun eigen kleedkamer, alsmede die van de tegenstander.

Toezicht houden op het alcoholverbod overeenkomstig het van toepassing zijnde bestuursreglement ‘alcoholgebruik in sportkantines’.

Toezicht houden op het rookverbod in de kleedkamers.

Zorgen voor een correcte ontvangst van de tegenpartij en leiders.

Zorgen voor een juiste invulling van het ruilformulier of digitaal wedstrijdformulier.

Nieuwe jeugdleiders dienen bij de ledenadministratie hun geboortedatum door te geven. Dit in verband met verzekering via de KNVB.

Het regelen van een vriendschappelijke wedstrijd dient altijd in overleg te gaan met de wedstrijdsecretaris