Team Voetbalschool

vvHeino_voetbalschool_MBF_2.jpg

Op ons sportpark De Kampen lopen op woensdagmiddag en zaterdagmorgen de mannetjes en vrouwtjes in tenues van Barcelona en AC Milan het veld op. Deze teams betreden vol trots het hoofdveld van ons sportpark. Een internationaal jeugdtoernooi? Nee, het is de interne competitie voor de allerkleinsten, oftewel de Voetbalschool van vv Heino.

vvHeino_voetbalschool_website-rug.jpg

voetbalschool_zomer.jpg      voetbalschool_zomer_2.jpg

Het idee is om kinderen van 5 tot 6 jaar, te leren voetballen in een team waarbij de samenstelling per keer wisselt. Hierdoor leren de kinderen de basisbeginselen van het spelen in teamverband, maar ook wat het spelletje voetbal nu exact inhoudt.
Dus in kleine partijtjes, binnen de eigen vereniging, op woensdagmiddag en zaterdagmorgen op het hoofdveld. De veldjes zijn klein, aangepast aan de teams, waardoor de spelers dus veel vaker aan de bal komen en er meer doelpogingen zijn. En scoren is natuurlijk het leukste dat er is. Hierdoor wordt het plezier gestimuleerd en dat is de belangrijkste basis om gemotiveerd deze sport te bedrijven.

Afhankelijk van de opkomst worden teams gevormd van 4 of 5 voetballers. De spelers worden begeleid door een vast team, bestaande uit twee seniore begeleiders die bijgestaan worden door eigen jeugdspelers van de vereniging. Ouders mogen langs het veld staan om de verrichtingen van hun kinderen te zien.

IMG_1405.JPG    IMG_1472.JPG

Na de winter- en/of zomerstop vormen de spelers, die er voetbaltechnisch aan toe zijn, een nieuw team dat in de KNVB-competitie gaat meespelen. De overige kinderen blijven in de Voetbalschool en stromen er weer nieuwe spelertjes in.
Zo wordt de Voetbalschool van vv Heino een belangrijke schakel in het opleiden van jonge voetballertjes, waarbij het spelplezier en de vele balcontacten centraal staan.

Aanmelden
Wil jij ook graag lid worden van de Voetbalschool van VV Heino, dan kun je een e-mail sturen naar: secretaris-jeugdcommissie@vvheino.nl en wij nemen zo snel mogelijk contact op met jou!

ApotheekHeino-logo.png