Heino speelt gelijk tegen RKHVV

2 november 2021 9:00

Heino 1 heeft zijn eerste duel als koploper gelijkgespeeld tegen het sterke RKHVV. Bemmel neemt daardoor de koppositie weer over van Heino.

Heino ging na de winst op Rohda natuurlijk vol vertrouwen richting Huissen, maar ook RKHVV liet de laatste weken zien in een goede vorm te steken door een aantal ruime overwinningen neer te zetten. De Huissenaren waren dan ook vastbesloten Heino van de troon te stoten, bij winst zou RKHVV Heino voorbij gaan in de stand. Vanaf de aftrap ging de thuisploeg dan ook op zoek naar goals. Heino werd achteruitgedrukt, maar grote kansen leverde het openingsoffensief nog niet op. Pas na ruim een halfuur wist Heino voor het eerst echt tot een aanval te komen en toen was het ook direct raak: Nick maakte, enigszins tegen de verhouding in, de 0-1.
Na rust eigenlijk hetzelfde spelbeeld: RKHVV op zoek naar een treffer en Heino dat probeert de voorsprong in stand te houden. Dit laatste lukte ruim een kwartier, maar toen gebeurde het onvermijdelijke: RKHVV maakte gelijk en ging daarna op jacht naar de winnende treffer, die zo'n tien minuten later ook leek te vallen, maar het feestje ging niet door wegens buitenspel. In de slotfase van de wedstrijd had keeper Kevin nog een aantal prima reddingen in huis waarmee hij zijn doel verder schoonhield en in blessuretijd had Sten zelfs nog een flinke kans om de winnende treffer te maken, maar dat zou ook wat veel van het goede geweest zijn. Zo eindigde de wedstrijd, tot enige frustatie van RKHVV, in 1-1. Daarmee verliest Heino weliswaar de eerste plaats aan Bemmel, maar een gelijkspel tegen een van de beste ploeg van de 1e klasse E is een keurig resultaat.
Volgende week wacht een thuiswedstrijd tegen subtopper Voorwaarts, met na afloop een feestje onder aanvoering van de mannen van het 1e.