Heino verliest van Winterswijk

29 november 2021 21:00

Heino heeft afgelopen zondag de thuiswedstrijd tegen Winterswijk met 2-1 verloren. Daarmee verliest de ploeg van Martijn de Vogel de aansluiting met de bovenste plaatsen.

Heino begon aardig aan de wedstrijd en kreeg via Luc Fakkert al snel een goede kans, maar toch waren het de gasten die snel op voorsprong kwamen. Een vrije trap van de zijkant bleef hangen in de doelmond en kon zodoende binnengewerkt worden. Heino moest dus al snel in de achtervolging. Dit resulteerde na een halfuurtje in de gelijkmaker. Luc wist dit keer een buitenkansje wel te benutten. Heino ging daarna op zoek naar meer, maar tot de rust werd er niet meer gescoord.
In de tweede helft was het Heino dat aanvankelijk het meest dreigend was, met onder andere een goede actie van Stan die helaas door de keeper gepareerd werd. Toch was het Winterswijk dat weer op voorsprong kwam na een snelle aanval door het midden. Heino moest daarop weer in de achtervolging, maar tot grote kansen kwam het niet echt meer. Winterswijk kon zodoende de voorsprong consolideren en met de drie punten op zak de bus ingaan voor de lange terugreis. Door deze nederlaag raken de bovenste plekken langzaam uit het zicht en moet Heino zich voorlopig tevredenstellen met een plek in de middenmoot. De wedstrijd werd live uitgezonden via YouTube en is hiernonder terug te zien.