Verlies tegen Columbia

28 februari 2022 20:15

Helaas heeft Heino 1 de thuiswedstrijd tegen het Apeldoornse Columbia met 1-2 verloren.

Heino begon enthousiast aan de wedstrijd en was na een minuut of acht al dicht bij de openingstreffer. Stan Heetkamp leek met een schot van net buiten het strafschopgebied te gaan scoren, maar een goed opgestelde verdediger van Columbia wist de bal voor de doellijn weg te koppen. Het volgende gevaarlijke moment vond plaats aan de andere kant van het veld en voor de gasten was het wel gelijk raak. Oudgediende Joey Koopman, die na ruim 6 jaar afwezigheid terugkeerde in het eerste van Columbia, kon profiteren van geklungel in de Heinose defensie. Deze voorsprong was koren op de molen van de ervaren Apeldoorners. Heino ging op zoek naar de gelijkmaker en dat leidde tot een hele serie voorzetten en verre ingooien van Jeroen Bos, maar gevaarlijk werd het allemaal niet echt.

In de tweede helft ging Heino met de ingevallen Aron Wierenga met nieuw elan op jacht naar de 1-1 en die liet niet lang op zich wachten. Uit een wat onduidelijke situatie werd de bal binnengewerkt. Er was nog wat discussie of de bal wel of niet over de lijn was en of dat wel op reglementaire manier gebeurd was, maar de scheidsrechter gaf een goal. Heino wilde uiteraard meer en bleef de aanval zoeken, maar ook Columbia begon wat speldenprikjes uit te delen. Zo bleef het hopen op de volle buit voor Heino, maar 5 minuten voor tijd viel de 1-2. De Heinose verdediging kreeg de bal niet weg, waardoor Stefan Derksen in derde of vierde instantie wist te scoren. Met de moed der wanhoop ging Heino nogmaals op zoek naar de gelijkmaker, maar behalve een fraaie volley van Jesse Kruiper die net naast ging, kwam het niet echt meer tot grote kansen. Zodoende ging Columbia met de drie punten aan de haal en bleef Heino met een vervelend gevoel achter.

Komende donderdag is er alweer de kans op revanche voor deze onnodige nederlaag. Dan speelt Heino de eerder afgelaste uitwedstrijd tegen MASV in Arnhem. De wedstrijd begint om 19.30 uur.