Winst tegen MASV - zondag thuis tegen BVC

5 maart 2022 10:30

Heino 1 heeft donderdagavond met een zwaarbevochten 3-1 overwinning bij MASV eindelijk weer eens drie punten mogen bijschrijven.

Heino begon voortvarend tegen de Arnhemmers. Al na enkele minuten spelen wist Jesse Kruiper de 0-1 te maken. Toen het na zo'n halfuur spelen ook 0-2 werd via Jesse leek Heino een makkelijke avond tegemoet te gaan. Niets was echter minder waar, want kort na de 0-2 kreeg MASV een strafschop. Deze werd in eerste indstantie gekeerd door Kevin Reimink, maar mocht worden overgenomen. In de herkansing was het wel raak: 1-2. Na rust ging MASV op zoek naar de gelijkmaker en in deze zoektocht kreeg het andermaal een strafschop, maar ook deze keer kwam Kevin als winnaar uit de strijd; nu volgde er geen herkansing en dus bleef het 1-2. Zo bleef het lang spannend, tot Nick Bisselink in blessuretijd de bevrijdende 1-3 binnenschoot. De eerste overwinning sinds de historische zege op Rohda was daarmee binnen.

Komende zondag mag Heino 1 alweer aantreden. BVC '12 uit Beek (Ubbergen) komt op bezoek. De Bekenaren staan met 6 punten uit negen wedstrijden in de onderste regionen, maar de laatste wedstrijd - op 20 februari tegen Tubantia - werd wél gewonnen. Er zal BVC alles aan gelegen zijn om de aansluiting met de ploegen erboven te behouden, dus Heino zal weer vol aan de bak moeten. Daar kan het alle steun weer bij gebruiken! De wedstrijd begint zoals altijd om 14.00 uur.

Ook voor Heino 2 staat er een thuiswedstrijd op het programma. Zij starten om 10.30 tegen het Achterhoekse RKZVC. Heino 3 speelt uit tegen Schalkhaar 3. Verder zijn er thuiswedstrijden voor 35+ (om 10 uur) en H7, H8 en Vr1 (om 12 uur).