7-2 winst op BVC!

7 maart 2022 19:00

Heino 1 heeft de overwinning op MASV een uitstekend vervolg weten te geven. Tegen BVC werd het maar liefst 7-2.

Heino begon goed aan de wedstrijd en zocht direct het Beekse doel op. Het eerste grote gevaar was echter voor de uitploeg, maar Kevin Reimink keerde het schot knap. Daarna was het Heino dat de klok sloeg. De eerste poging na een klein kwartier werd nog gesmoord, maar even later was het wel raak: Jesse Kruiper wist een teruggelegde bal van Rick Vreeswijk goed af te ronden. Daarna bleven er kansen komen voor Heino - met name Rick Vreeswijk was erg gevaarlijk - met het bleef 1-0. Sterker nog: na ruim een halfuur spelen werd het zo maar 1-1 uit een vreemde situatie na een vrije trap van BVC. Er was aan Heinose zijde enige twijfel of de bal wel over lijn geweest was, maar de scheidsrechter oordeelde van wel. Heino was daardoor de draad een beetje kwijt, was resulteerde in nog 2 goede kansen voor BVC, maar gelukkig werden die niet benut. Ook Heino wist nog gevaarlijk te worden, maar gescoord werd er de eerste helft niet meer, zodat er een ruststand van 1-1 op het bord stond.

Dat beloofde dus een spannende tweede helft te worden, maar niets bleek minder waar. Na een dikke 10 minuten wist Jesse een goede voorzet van Kay Ruiter tot doelpunt te promoveren: 2-1. Daarmee was het Beekse verzet wel zo'n beetje gebroken. Kort na de 2-1 onderscheidde de keeper zich nog met een goede redding, maar in het laatste kwart van de wedstrijd - Stan en Marius waren inmiddels ingevallen - was er geen houden meer aan. Eerst kon de mee naar voren geslopen Tim Leferink de 3-1 binnenwerken, nadat de bal na een goede aanval op de paal belandde. Kort daarna wist Marius de 4-1 en de 5-1 aan te tekenen, waarna Jesper de 6-1 voor zijn rekening nam. In de laatste minuten van de wedstrijd sloop er bij Heino wat nonchalance in het spel, waardoor BVC nog wat terug kon doen, maar het wederom Marius die voor het slotakkoord tekende, wat hem een hattrick in zijn invalbeurt van 23 mimnuten opleverde.
Al met al een zeer geslaagde middag voor Heino 1; door de twee overwinningen op rij kan de ploeg van Martijn de Vogel de blik weer op de subtop richten.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen het stugge Stevo op het programma. Hopelijk kan Heino de lijn van de laatste wedstrijden doortrekken en zo mee blijven doen om een plek in de top vijf.