Winst tegen Stevo!

14 maart 2022 7:45

Heino 1 heeft afgelopen zondag zijn 3e overwinning op rij geboekt. In Geesteren werd Stevo, na een moeizame wedstrijd, aan de zegekar gebonden.

De eerste helft was het voor de toeschouwers meer genieten van het lentezonnetje dan van het vertoonde spel. Stevo trok zich terug en kon het Stevo door een te traag tempo, bepaald niet geholpen door het droge en hobbelige veld, ook niet echt lastig maken. Het eerste halfuur gebeurde er dan ook bijzonder weinig noemenswaardigs. Zo leek 0-0 de logische ruststand te worden, totdat Heino via een knappe kopbal van Jesse Kruiper toch de 0-1 liet aantekenen. Niet veel later was het rust en dus kon Heino met een voorsprong aan de thee.
In de tweede helft ontbrandde de wedstrijd, omdat Stevo ook vooruit moest op zoek naar de gelijkmaker. Die viel na een klein kwartier spelen via Roy Wigger. Na deze gelijkmaker ontspon zich zowaar een meeslepende strijd met twee ploegen die voor de winst speelden. Hoogstaand was het spel zeker niet, maar de strijd en spanning vergoedden veel. 10 minuten voor tijd viel de 1-2 voor Heino en wederom was Jesse de gevierde man door een vrije trap binnen te koppen. Stevo moest daardoor alles of niets gaan spelen, maar het was Luc Fakkert die in de absolute slotfase de wedstrijd besliste via een vrije trap: 1-3.
Door deze overwinning - de derde op rij inmiddels - heeft Heino zich weer genesteld in de subtop. Met 23 punten uit 13 wedstrijden en een 3e plaats halverwege de competitie doet de ploeg van Martijn de Vogel volop mee in de strijd om plaats 2. Alleen Rohda Raalte neemt wat afstand van de rest, maar daaronder ligt alles dicht bij elkaar. Volgende week speelt Heino, net als vorige week donderdag, tegen MASV; dit keer vindt de wedstrijd in Heino plaats.

Heino 2 verloor zondag door een doelpunt in de slotfase met 1-2 van RKHVV 2, maar Heino 3 wist zijn eerste overwinning van het seizoen geboekt: Albatross 2 werd met een 4-2 nederlaag terug naar Ugchelen gestuurd. JO19-1 is zaterdag de voorjaarscompetie goed begonnen met een 1-0 overwinning op Berkum; JO17-1 verloor daarentegen met 3-0 bij Voorwaarts Twello. Vrouwen 1 wist ten slotte met 1-0 te winnen van Bruchterveld.