Onnodig verlies tegen MASV

21 maart 2022 11:30

Heino 1 heeft de thuiswedstrijd tegen MASV met 2-3 verloren.

Wie het eerste kwartier van de wedstrijd zag, zou niet geloven dat Heino deze wedstrijd zou kunnen verliezen. In deze fase speelde de ploeg zeker 3 opgelegde kansen bij elkaar, maar het vizier stond niet op scherp. Na dit eerste kwartier liet ook MASV zien dat ze prima kunnen voetballen, wat ook resulteerde in wat kansen, maar keeper Kevin was attent. Halverwege de eerste helft was het dat toch raak voor Heino. Een goede aanval over links leek te stranden voor het doel, maar de bal belandde bij Kay Ruiter, die van een meter of 16 raak schoot. Daarna leek Heino de wedstrijd aardig onder controle te kunnen houden, maar in de laatste vijf minuten voor rust draaide MASV de wedstrijd helemaal om via twee prima goals. Zo moest Heino in de tweede helft ineens een achterstand repareren. Dat leverde behoorlijk wat balbezig en ook een serie corners en inworpen op, maar te weinig grote kansen. MASV loerde op de counten en wisten daaruit een aantal keer heel gevaarlijk door te komen. Een kwartier voor het eind leverde dit de 1-3 op, waarmee de wedstrijd beslist leek. Heino drong nog wel aan, maar de 2-3 van Aron Wierenga kwam te laat om nog voor spanning te zorgen. Al met al een onnodige nederlaag, gezien het aantal goede kansen dat Heino had.

Volgende week een nieuwe kans om drie punten te halen. Dan gaat Heino op bezoek bij Voorwaarts in Twello.

Heino 2 won met ruime cijfers van Concordia (1-5) en Heino 3 sprokkelde op bezoek bij Groen-Wit in Apeldoorn weer een puntje. JO19-1 en JO17-1 verloren van respectievelijk FC Ommen en Rohda Raalte, maar de meest in het oog springende uitslag was die van JO15-1: 11-1 winst op Hattem. Vr1 ten slotte speelde zaterdag met 3-3 gelijk tegen Gramsbergen.