Heino boekt historische zege in Winterswijk

7 juni 2022 12:15

Op tweede pinksterdag stond voor Heino 1 de laatste competitiewedstrijd op het programma tegen FC Winterswijk. Bij winst was Heino zeker van periodewinst, de 2e plek in de eindrankschikking én een gunstige loting in de nacompetitie. En zo geschiedde, ook tegen FC Winterswijk werd er gewonnen.

Dat Heino er met de winst vandoor zou gaan was in de eerste minuten van de wedstrijd nog niet te zien. Na precies één minuut spelen kwam FC Winterswijk op voorsprong. Spits Lenn Redeker stond vogelvrij in de zestien en schoot in de korte hoek de 1-0 binnen. Heino moest duidelijk bekomen van deze vroege achterstand en het was de thuisploeg die in het eerste kwartier van de wedstrijd de betere was. Maar na deze lastige beginfase begon Heino de schroom van zich af te voetballen.

In de 23e minuut kreeg Heino een vrije trap. Jesper draaide de bal bij de tweede paal op het hoofd van Tim die op zijn beurt met het hoofd Jesse wist te bereiken. Jesse wist wel raad met deze mogelijkheid en hij knikte de 1-1 tegen de touwen. Deze goal gaf een boost aan het team en op het half uur kwam Heino op voorsprong. Een corner vanaf links van Jesper kon door de verdediging van FC Winterswijk niet worden weggewerkt en weer was het Jesse die via de binnenkant van de paal de 1-2 kon binnen koppen.

In deze fase van de wedstrijd ging het spel op en neer waarbij ook FC Winterswijk een aantal kansen kreeg. Maar deze werden onschadelijk gemaakt door de Heinose verdediging. Nadat Jesse en Rick allebei een kans hadden laten liggen op een derde treffer, was het een minuut voor rust wel raak. Stan werd diep gestuurd en schoot de 1-3 binnen. Stan deed hierbij een ode aan het klassieke juichen door met twee handen de lucht in te springen.

De tweede helft was nauwelijks onderweg en Heino moest de eerste wissel doorvoeren. Jesse raakte bij een botsing geblesseerd en moest zich laten vervangen door Nick. Heino bleef gedisciplineerd spelen en achterin werd de boel goed dicht gehouden. In de 68e minuut moest de sterk spelende Luck van der Burg handelend optreden bij een gevaarlijk moment van FC Winterwijk, maar dat was één van de weinige mogelijkheden voor de thuisploeg in de tweede helft. Heino kreeg daarentegen nog voldoende mogelijkheden op nog een treffer, maar Jesper, Tim, Robin, Marius en Rick wisten deze kansen niet te verzilveren.

Na 93 minuten floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en was het winnen van de 3e periode een feit. Heino boekte hiermee een historische overwinning en dit werd uiteraard goed gevierd. Op zondag 12 juni staat de eerste (thuis)wedstrijd in de nacompetitie op het programma. Om 14:00 uur wordt er dan afgetrapt tegen Sarto of SC ’t Zand uit Tilburg. Beide ploegen staan aanstaande donderdag tegen over elkaar.

Opstelling Heino: Reimink, Fakkert (’87 Weertman), Leferink, vd Burg, Ruiter, Deckers, Heetkamp (’74 Gerritsen), Schokker, Vreeswijk (’87 Hengeveld), Kruiper (’52 Bisselink).