Heino verliest van Hoogeveen

29 augustus 2022 20:00

Zondag 28 augustus 2022 was voor vv Heino een bijzondere datum: het debuut in de 4e divisie stond op het programma. Tegenstander was vv Hoogeveen, dat in het vorige seizoen lang meedeed om de titel. Een sterke tegenstander dus om tegen te starten.

Heino's eerste doel was om het doel zo lang mogelijk schoon te houden, om van daaruit te kijken wat er voorin mogelijk was. In het eerste deel van de wedstrijd was het dus vooral Hoogeveen dat de bal had, maar heel veel kansen leverde dit niet op, behalve een goede mogelijkheid na een kwartiertje spelen. Kevin Reimink stond wist deze kans echter vakkundig onschadelijk te maken. Gaandeweg kwam ook Heino af en toe aan aanvallen toe, dit leidde tot gevaar via Jesper Schokker. Na een lange sprint vanaf de middellijn kon hij niet meer goed genoeg uithalen. Even later was het weer Jesper die vanaf links naar binnen kwam en met rechts voorgaf; Jesse Kruiper schampte de bal die verder door iedereen gemist werd. Helaas belandde de bal net op de paal, waardoor het bij 0-0 bleef in de eerste helft.
In de tweede helft draaide Hoogeveen de duimschroeven nog wat verder aan, maar met vereende krachten bleef Heino overeind. Als de Hoogeveners er toch eens doorkwamen, warenz ze bovendien niet erg scherp in de afronding door wild over te schieten. Zo tikte de tijd in Heino's voordeel langzaam weg. Aanvallend wist Heino de tweede helft niet veel meer in te brengen, waardoor de 0-0 als een prima resultaat gekoesterd werd. Helaas duurde de wedstrijd daarvoor een halve minuut te lang. Een laatste vrije trap werd voorgeslingerd; Kevin wist de kopbal van Alex Blekkink nog te keren, maar was kansloos op de rebound van Louis Vijfhuizen. De vreugde waarmee de treffer gevierd werd, was tekenend voor de opluchting aan Hoogeveense kant dat puntverlies tegen Heino was voorkomen. Voor Heino waren de druiven zo wel heel zuur, maar de ploeg heeft laten zien dat het zeker niet het lelijke eendje in deze 4e divisie is, waardoor deze wedstrijd genoeg houvast geeft om volgende week met vertrouwen naar Hoorn te reizen voor de wedstrijd tegen degradant Hollandia.

Bekijk hier de samenvatting die RTV Oost maakte van de wedstrijd. De samenvatting staat onder aan de pagina.