Zondag uit naar Hollandia

2 september 2022 11:15

Na de zure nederlaag in de seizoensopening van vorige week tegen Hoogeveen staat voor Heino 1 komende zondag de tweede competitiewedstrijd op het programma. De ploeg reist naar het Noord-Hollandse Hoorn om op bezoek te gaan bij Hollandia.

Hollandia is al jaren een toonaangevende club in het zondagvoetbal: de club speelt al ruim 30 jaar vrijwel onafgebroken in de hoofdklasse of zelfs de topklasse (3e divisie). In 2008 werd Hollandia zelfs nog kampioen van Nederland bij de zondagamateurs. De afgelopen twee seizoenen kwam de club uit in de 3e divisie, nadat het in 2020 - in de afgebroken coronacompetitie - bovenaan geëindigd was in de hoofdklasse. Met 35 punten uit 34 wedstrijden eindigde Hollandia afgelopen seizoen op de 17e  en voorlaatste plaats, wat directe degradatie betekende, waardoor Heino en Hollandia elkaar nu dus tegenkomen.
Van de selectie van vorig jaar van Hollandia is weinig meer over: liefst 16 spelers zochten hun heil elders of stopten; daarvoor kwamen 13 nieuwelingen in de plaats, waarvan enkele uit eigen jeugd. De jeugdteams van Hollandia spelen op zeer hoog niveau en komen regelmatig uit tegen de jeugdteams van betaaldvoetbalclubs. Wat dit betekent voor het niveau van het eerst elftal is echter ongewis. De eerste wedstrijd sleepte Hollandia tegen RKAVV een zwaarbevochten punt uit het vuur door diep in blessuretijd de gelijkmaker aan te tekenen.

Ondanks de zure nederlaag van vorige week bood de wedstrijd voor Heino voldoende aanknopingspunten voor de komende wedstrijd, dus met dezelfde inzet zou een mooi resultaat komende zondag mogelijk kunnen zijn. Ondersteuning van Heinose supporters is daarbij natuurlijk meer dan welkom!

De wedstrijd begint om 14.00 uur op sportpark Juliana in Hoorn