Zondag thuis tegen Purmersteijn

8 september 2022 15:45

Na het dik verdiende punt op bezoek bij Hollandia - achteraf waren de gastheren blijer met het gelijkspel dan Heino - staat er komende zondag weer een thuiswedstrijd op het programma. Purmersteijn komt dan op bezoek.

De ploeg uit Purmerend begon de competitie, na een overtuigende voorbereiding met enkele flinke overwinningen, met een 0-1 winst bij Velsen, maar kreeg vorige week een forse tik te verwerken: RKAVV was in Purmerend met 0-3 te sterk. Afgelopen dinsdag wist Purmersteijn dan wel weer met 5-0 te winnen van tweedeklasser Medemblik. Purmersteijn draait nu een aantal jaar mee in de 4e divisie/hoofdklasse en is meestal een prima middenmoter. Afgelopen jaar eindigde de ploeg op de 7e plaats.

De ervaring van twee wedstrijden in de 4e divisie is dat kleine foutjes keihard afgestraft kunnen worden, zoals bij de gelijkmaker afgelopen week, maar dat Heino in beide wedstrijden prima partij wist de bieden aan gerenommeerde tegenstanders. Met steun van het Heinose publiek is er tegen Purmersteijn dan ook weer van alles mogelijk op zoek naar de eerste driepunter op dit niveau. De wedstrijd begint zoals altijd om 14.00 uur.