Onnodige nederlaag tegen Purmersteijn

12 september 2022 20:00

Heino is er ook in de derde wedstrijd in de 4e divisie niet in geslaagd om de eerste overwinning te boeken. Thuis tegen Purmersteijn, dat een groot gedeelte van de wedstrijd met 10 man speelde, werd er met 2-3 verloren.

Heino begon vol goede moed aan de wedstrijd, maar al na 2 minuten moesten de Heinose plannen gewijzigd worden: Purmersteijn wist na een snelle aanval via Thomas Schaap de 0-1 aan te tekenen. Heino moest dus op zoek naar de gelijkmaker en kreeg daarbij al snel hulp van Mylan Polman die een tik uitdeelde en daarvoor een directe rode kaart kreeg. Hierdoor werd het wedstrijdbeeld vrij eentonig: Heino had veel de bal en Purmersteijn trok zich terug op eigen helft, hopend op een counter via hun gevaarlijke aanvallers. Dit leverde Heino wel wat mogelijkheden op, maar die leverden steeds niets op, mede door goed keeperswerk van de Purmerendse keeper. Ook Purmersteijn kwam een aantal keer gevaarlijk door, maar gescoord werd er de eerste helft niet meer.
Na rust ging Heino nog nadrukkelijker op zoek naar de gelijkmaker, maar ook nu kreeg het snel het deksel op de neus. Balverlies op het middelveld leidde een snelle counter in, die door Marlon Amankwah goed werd afgerond. Heino drukte de tegenstander daarop steeds verder met de rug tegen de muur, maar miste het vernuft om gaten in de hechte verdediging te spelen. Steeds meer werd de bal vanaf de zijkant voor het doel geslingerd, maar de keeper gaf geen krimp. Een kwartier voor tijd viel dan toch de aansluitingstreffer: Sten kopte een corner van Jesper goed binnen, waardoor Heino weer mocht hopen op een resultaat. Purmersteijn verdedigde de voorsprong echter vol elan en kreeg kort voor tijd de beslissende 1-3 op een presenteerblaadje door geklungel in de Heinose verdediging; Thomas Schaap wist te profiteren. Dat diep in blessuretijd Tim de 2-3 binnenkopte, weer uit een corner, was helaas nog slechts voor de statistieken. Zoblijft Heino na 3 wedstrijd steken op 1 punt. Komende zondag staat de uitwedstrijd tegen Alphense Boys, dat met 2-1 van RKAVV verloor, op het programma.

Heino 2 won met ruime cijfers van Wesepe 1: 6-0. Heino 3 wist Rohda 2 goed partij te bieden, maar verloor toch met 2-0.