Nederlaag tegen Alphense Boys

20 september 2022 9:30

Heino heeft ook zijn 4e wedstrijd in de 4e divisie niet in winst weten om te zetten. Uit tegen Alphense Boys werd met 2-1 verloren.

Heino, dat aantrad in splinternieuwe uittenues, begon niet best aan de wedstrijd: al na 30 seconden lag de bal op de stip nadat een Alphense aanvaller slim contact zocht met Sten. Zoals zo vaak kwam Kevin echter als winnaar uit de penaltystrijd, waardoor het 0-0 bleef. Heino had moeite om kansen bij elkaar te voetballen, maar kwam na een halfuur spelen uit het niets toch op 0-1, doordat Luck de keeper met een lage schuiver van zo'n 25 meter verraste. Even later was Luck ook dicht bij de 0-2, maar zijn schot spatte op de lat uiteen. Uit de tegenaanval maakte Alphense Boys prompt de gelijkmaker. Een lange bal werd door Jelle Hak knap meegenomen en oog in oog met Kevin rondde hij beheerst af. Hiermee was de ruststand bepaald op 1-1.
Ook in de tweede helft had Heino het moeilijk en waren de beste kansen voor de thuisploeg. Het duurde echter tot de 67e minuut tot Alphense Boys de terechte voorsprong te pakken had. Stojan Cekic speelde zich knap vrij in het strafschopgebied en rondde bekwaam af. Hierna kregen de Alphenaren een aantal grote kansen om de score verder uit te bouwen, maar de aanvallers faalden steeds in de afwerking, waardoor Heino hoopt mocht blijven houden op een gelijkspel. In de absolute slotfase trok zelfs keeper Kevin mee naar voren, wat de nodige hectiek in de Alphense verdediging opleverde, maar tot scoren kwam Heino helaas niet meer, waardoor Alphense Boys met 2-1 aan het langste eind trok.
Door dit resultaat staat Heino nu op de 15e plaats op de ranglijst. Reden tot paniek is er echter nog niet. Komende zaterdag staat immers de Sallandse Derby in eigen huis op het programma, wat natuurlijk een fantastische gelegenheid is om de eerste overwinning binnen te slepen!

Studio Alphen maakte een samenvatting van de wedstrijd.

Heino 2 speelde met 3-3  gelijk tegen Raalte 1, waardoor het zich geplaatst heeft voor de knock-outfase van het bekertoernooi. Een mooi resultaat voor de mannen van de nieuwe trainer Noah Schotman!