Terechte nederlaag in Sallandse Derby

26 september 2022 15:30

Heino 1 heeft zaterdagavond de Sallandse Derby met 0-2 verloren van Rohda.

Op een volgepakt sportpark De Kampen - naar schatting waren er zo'n 2000 mensen getuige van deze wedstrijd - was het Rohda dat uit de startblokken schoot. Al na 1 minuut spelen viel bijna de 0-1, maar een van richting veranderd schot van Damon van Hoften ging maar net langs net Heinose doel. Heino kreeg in de openingsfase geen vat op de gevaarlijke Rohda-aanvallers en toen Sten na een kleine 10 minuten een lange bal probeerde te onderscheppen met een sliding, viel de bal pardoes voor de voeten van Kevin Peppels. Deze wist wel raad met dit buitenkansje en schoot kiezelhard de 0-1 binnen. Heino probeerde daarna wat controle over de wedstrijd te krijgen, maar het wist de Raalter verdediging amper in verlegenheid te brengen. Alleen bij een corner moest keeper Frans van Oldeniel handelend optreden. Aan de andere kant was het steeds opletten op een gevaarlijke tegenstoot en in de 41e minuut viel dan ook de 0-2. Een voorzet werd door Tim weggekopt, maar de bal belandde precies voor de voeten van Max Koelen die de bal ongenadig hard binnen volleerde. Met recht een wereldgoal, waardoor er gerust werd met een 0-2 stand.
In de tweede helft bleef het wedstrijdbeeld eigenlijk hetzelfde. Heino probeerde terug te komen in de wedstrijd en had ook behoorlijk veel balbezit, maar kon daar eigenlijk weinig mee doen. Verder dan een aantal ongevaarlijke schotjes uit de tweede lijn kwam de ploeg eigenlijk niet; alleen bij een scrimmage waaruit de bal maar net over caramboleerde werd het even echt gevaarlijk. Rohda bleef er gevaarlijk uitkomen, maar Kevin Reimink bracht redding op pogingen van Max Koelen en Mart Lugtenberg. Zo werd deze Sallandse Derby nooit meer écht spannend en moesten de Heinose fans met lede ogen toezien hoe de Raalter rivaal de drie punten mee kon nemen. Door dit resultaat en de resultaten in de overige wedstrijden staat Heino nu op de 16e en laatste plaats. Volgende week gaan de mannen van Martijn de Vogel op bezoek bij Westlandia in het verre Naaldwijk, dat vorig jaar degradeerde uit de 3e divisie en nu op de 4e plaats staat.

Bekijk hier de samenvatting die TV Oost van de wedstrijd maakte (onder aan de pagina).

Heino 2 legde het in een spannende wedstrijd nipt af tegen Longa '30, de kampioen van afgelopen seizoen: 1-2. Heino 3 verloor met 2-1 bij Dalfsen 2. Bij de jeugd speelde JO19-1 met 3-3 gelijk tegen Den Ham terwijl JO17-1 wél wist te winnen van buurman Rohda: 3-2. Vr1 (zat) ten slotte verloor met 3-4 van de dames van WVF.