Verlies tegen Westlandia

3 oktober 2022 13:15

Heino 1 heeft zondag de verre uitwedstrijd tegen Westlandia in Naaldwijk met 2-1 verloren.

De rit van bijna 180 km had Heino aan het begin van de wedstrijd blijkbaar nog niet goed verwerkt, want zoals wel vaker de laatste weken keek de ploeg al vroeg tegen een achterstand aan. Al in de 2e minuut wist de geheel vrijstaande Jeremy van Uunen een voorzet vanaf de achterlijn van dichtbij binnen te prikken. Heino moest dus weer in de achtervolging, maar had - net als de vorie wedstrijden - moeite om tot kansen te komen. De grootste kans van de eerste helft was dan ook voor de tegenstander. Een Westlandiaspeler stak met de bal aan de voet het hele veld over en speelde een ploeggenoot vrij. Gelukkig wist Kevin met zijn voeten redding te brengen. Behoudens enkele gele kaarten gebeurde er verder niet veel bijzonders in de eerste helft.
Het begin van de tweede helft was een soort kopie van de eerste helft: al snel na de hervatting lag de 2-0 achter Kevin in het net. Na een goede actie over de achterlijn kon de teruggetrokken bal binnenschieten. Heino liet het er niet bij zitten en ging op zoek naar de aansluitingstreffer. In de 75e minuut kreeg het daarbij hulp van Rajiv Wentholt, die veel te hard doorging op Jeroen Bos en daarvoor een directe rode kaart kreeg. Met een man meer wist Heino een aantal keer gevaarlijk te worden, maar Marius Deckers raakte met een soort omhaal van 2 meter vol de lat en even later schoot Rick Vreeswijk een afvallende bal maar net over. Diep in blessuretijd was het Tim Leferink die toch nog de 2-1 produceerde, maar omdat de scheidsrechter daarna direct afloot, was dit niet meer dan een eretreffer en bleef Heino steken op 1 punt uit 6 wedstrijden.
Volgende week staat er een heuse kelderkraker op het programma: dan komt nummer 15 in de stand, De Zouaven uit Grootebroek, op bezoek in Heino. Zij wisten tot nu toe 3 maal gelijk te spelen, waaronder afgelopen zondag tegen (toenmalig) koploper RKAVV. Weer een nieuwe kans voor Heino voor de eerste overwinning in de 4e divisie.

Heino 2 speelde met 1-1 gelijk op bezoek bij Bemmel, terwijl Heino 3 nipt met 1-2 verloor van Wijhe 2. Op zaterdag wist JO19-1 de eerste overwinning binnen te slepen: 2-1 tegen Berkum, terwijl JO17-1 juist met 4-1 onderuit ging tegen Wijhe. Vr1, ten slotte, wist met 0-2 te winnen op bezoek bij Nieuwleusen.