Zondag thuis tegen De Zouaven

6 oktober 2022 14:30

Komende zondag speelt Heino 1 een heuse kelderkraker: nummer 15 in de stand, De Zouaven uit Grootebroek, komt op bezoek in Heino.

Met 1 punt uit 6 duels is het debuut in de 4e divisie nog geen onverdeeld succes voor Heino. Kansloos is de ploeg van Martijn de Vogel in de meeste wedstrijden echter geenszins, dus er liggen zondag weer mogelijkheden om de eerste overwinning te noteren. Ook tegenstander De Zouaven kent geen beste start met 3 nederlagen en 3 gelijkspelen. Tegen topploegen Westlandia en SJC werd verloren, maar ook Velsen wist tegen De Zouaven de eerste overwinning te boeken. Lichtpuntje voor de Noord-Hollanders is de 0-0 van afgelopen week tegen (toenmalig) koploper RKAVV.

De laatste jaren kennen de prestaties van De Zouaven een wat grillig verloop: van 2010 tot 2015 speelde de club in de hoofdklasse, om vervolgens na 2 degradaties op rij te belanden in de 2e klasse. Dit was echter niet van lange duur, want na 3 jaar in de tweede klasse keerde De Zouaven na 2 een kampioenschap en een eerste plaats in de afgebroken coronacompetitie van 2020 weer terug in de hoofdklasse. Afgelopen jaar wist de ploeg zich met een 12e plaats tenauwernood veilig te spelen. De club is vooral bekend als de club waar de gebroeders De Boer hun voetbalcarrière startten.

Gezien de stand en de resultaten van de laatste weken is er voor Heino weer een nieuwe kans om een mooi resultaat te boeken; met steun van het Heinose publiek is er van alles mogelijk, kom dus zondag weer ons mooie sportpark!
De wedstrijd begint zoals altijd om 14.00 uur.