Heino 1 verliest kelderkraker tegen Zouaven

11 oktober 2022 14:30

Heino 1 heeft afgelopen zondag de kelderkraker in de 4e divisie tegen De Zouaven met 1-2 verloren.

Op een zonovergoten sportpark, met de muziek van het Oktoberfest op de achtergrond, begon Heino nog prima aan de wedstrijd. De Zouaven werd vroeg onder druk gezet en na een paar minuten spelen leverde dat de eerste kans voor Heino op. Rick Vreeswijk speelde Jesse Kruiper vrij in het strafschopgebied, maar die kon de bal net niet goed genoeg controleren om goed af te kunnen ronden. In de tegenaanval was het vervolgens de tegenstander die gevaarlijk kon worden, maar Kevin Reimink kon redding brengen. Door deze kans leek er wat twijfel in de Heinose ploeg te sluipen, waardoor De Zouaven steeds meer ruimte kreeg om te voetballen. Dit leverde een aantal goede kansen op, waar Kevin steeds een antwoord op had, tot in de 20e minuut een schot van richting werd veranderd: 0-1. De Zouaven bleef daarop de bovenliggende partij, maar ook Heino deelde wat speldenprikken uit. Zo bezorgde Rick na goed doorzetten de bal bij Jesse, maar zijn poging werd gekeerd door de Noord-Hollandse keeper. Omdat ook De Zouaven nog enkele kansen onbenut liet, gingen beide ploegen met 0-1 aan de thee.
In de tweede helft ging Heino nadrukkelijk op jacht naar de gelijkmaker en het zette de tegenstander vast op eigen helft. De eerste mogelijkheid was voor Luck van den Burg, maar zijn schot ging over het doel. Kort daarop verscheen De Zouaven voor het eerst na rust voor het Heinose doel en prompt viel de 0-2. Weer was het Yunus Bacaksiz die doel trof, dit keer met een fraai schot in de kruising. Vanaf dit doelpunt was het eenrichtingsverkeer richting het doel van De Zouaven en na een paar gemiste mogelijkheden was het in de 72e minuut eindelijk raak: Jesse Kruiper kopte een afgemeten voorzet van Jeroen Bos keurig in de verre hoek. Dit doelpunt gaf Heino nieuwe energie en De Zouaven kwam er niet meer uit, maar wat Heino ook probeerde, de gelijkmaker wilde niet vallen, waardoor De Zouaven de eerste overwinning van het seizoen wist te boeken en Heino met 1 punt op de laatste plaats blijft staan.

Volgende week wacht op zaterdagavond de uitwedstrijd tegen Alcides in Meppel. Een nieuwe kans voor de mannen van Martijn de Vogel om de eerste overwinning binnen te slepen.

Heino 2 was afgelopen weekend vrij, terwijl Heino 3 met liefst 7-0 over Heeten 2 heen walste.