De eerste overwinning is binnen!

17 oktober 2022 20:00

Heino 1 heeft zaterdag eindelijk de eerste overwinning in de 4e divisie binnengehaald. In Meppel werd middenmoter Alcides overtuigend met 0-2 verslagen.

Beide ploegen begonnen wat afwachtend aan de wedstrijd, het eerste wapenfeit kwam na een ruim kwartier van de thuisploeg, maar het afstandschot vloog over het doel. Na een klein halfuur kwam ook Heino wat meer uit zijn schulp; eerst kopte Jesse net voorlangs en kort daarop kwam zowel Jesse als Marius net tekort om een voorzet binnen te schieten. Helaas viel Jeroen tien minuten voor rust uit met een hamstringblessure; Robbert was zijn vervanger. In de resterende tijd van de eerste helft gebeurde er weinig noemenswaardigs meer, waardoor 0-0 een meer dan logische ruststand was.
Terwijl er in de eerste helft maar weinig enerverends gebeurde, was dat in de tweede helft wel anders. Al na 2 minuten had Marius dé kans om de score te openen, maar hij miste voor open doel. Even later was het dan toch raak: Aron kwam vanaf links naar binnen om de bal met rechts in de verre hoek te schieten. Ook na deze 0-1 wist Alcides niets te creëren, maar gezien de kleine marge bleef het spannend. Een kwartier voor tijd kwam Rick in het veld voor Marius en hij had even later de kans de wedstrijd te beslissen, maar helaas schoot hij in zeer kansrijke positie naast. Kort voor tijd viel dan toch de beslissing in de wedstrijd doordat Tim alweer zijn vierde treffer van het seizoen binnen kopte. Daarmee was de strijd gestreden en boekte Heino de eerste overwinning in de 4e divisie. Dat smaakt naar meer! Door de nederlaag van VKW tegen Velsen draagt Heino de laatste plaats ook over aan de Westerborkers.

Komende donderdagavond speelt Heino voor de beker thuis tegen derdeklasser en buurman Wijhe. De wedstrijd begint om 20.00 uur. De volgende competitiewedstrijd is een thuiswedstrijd tegen titelkandidaat SJC op 30 oktober.

Heino 2 won met 0-2 bij RKHVV, terwijl Heino 3 nipt met 0-1 onderuit ging tegen Lemelerveld 2. Zaterdag speelde Vr1 met 2-2 gelijk tegen ZAC Vr1.