Heino 1 bekert verder na winst op Wijhe

22 oktober 2022 19:45

Heino 1 heeft donderdagavond de bekerwedstrijd tegen buurman Wijhe met 5-2 gewonnen en bekert daardoor verder.

Zondag is Heino 1 vrij, maar om 10.30 staat er een mooie wedstrijd op het programma. Heino 2 speelt dan voor de beker een thuiswedstrijd tegen 2e klasser Lemelerveld 1.

De wedstrijd begon met vuurwerk van de Wijhese supporters en ook op het veld kwam het eerste vuurwerk van de gasten. Na een goede lange bal legde de spits van Wijhe de bal, weliswaar onbedoeld, panklaar voor een inkomende middenvelder. Tim wist te situatie te redden, maar moest dit helaas bekopen met een blessure. Na een kleine 20 minuten kwam Heino toch op voorsprong; doordat de Wijhese keeper zich totaal verkeek op een lange bal, kon Jesse makkelijk scoren. Even later viel ook al de 2-0. Jesse was het eindstation van een prima aanval. Heino had de wedstrijd onder controle en bracht nog voor rust de marge op 3 goals. Jesse maakte zijn zuivere hattrick af door een voorzet van Tristan binnen te koppen.

Na rust was het spelbeeld aanvankelijk hetzelfde en wees niets erop dat de wedstrijd nog spannend kon worden. Heino zakte echter wat in en zo'n 20 minuten voor tijd viel ineens de 3-1. Deze goal bracht hoop in het Wijhese team en niet veel later had de ploeg zelfs een uitgelezen kans op 3-2. Deze werd echter gemist, waarna Rick in de 80e minuut de wedstrijd definitief besliste door vanaf een meter of 16 binnen te schuiven: 4-1. Dat in de slotfase ook nog de 4-2 en direct daarna de 5-2 vielen was slechts voor de statistieken.