Gelijkspel tegen VOC

12 december 2022 20:30

Heino 1 heeft de eerste seizoenshelft afgesloten met een 1-1 gelijkspel op bezoek bij het Rotterdamse VOC.

De wedstrijd begon om stipt 18.00 uur onder koude omstandigheden. Bij Heino was Aron terug in het team na een schorsing, maar de ploeg moest het nog wel stellen zonder de geblesseerde Kay en Luck. Hierdoor stond Kevin Roddenhof voor het eerst sinds zijn rentree in de basis. Heino begon prima aan de wedstrijd en kwam al na 9 minuten spelen op voorsprong. Tristan stuurde Jesper weg aan de rechterkant en deze gaf een lage voorzet naar de tweede paal waar Jesse alleen maar tegenaan hoefde te lopen: 0-1. Nadat VOC wat bekomen was van de schrik kwam de ploeg steeds beter in de wedstrijd. Na een kwartier viel de eerste kans voor de rood-zwarten te noteren, maar Kevin stond op zijn post. Daarna gebeurde er een tijdje vrij weinig voor beide doelen; VOC had het meeste balbezit, maar kon daar niet veel mee beginnen, totdat in de 31e minuut ineens de gelijkmaker viel. Een lage voorzet van de linkerkant bleef hangen tussen de Heinose keeper en verdediging en Tim Zeller wist te profiteren van de verwarring: 1-1. In het laatste kwartier van de eerste helft viel er nog een kansje voor Jesse te noteren, maar hij wist de bal niet vol te raken. 1-1 was aldus een logische ruststand.
In de tweede helft brak de wedstrijd wat meer open. Het eerste echte gevaar kwam weer van Heinozijde, maar Jespers voorzet op Jesse was net te scherp. Kort daarop werd ook VOC gevaarlijk, maar ook dat leverde geen treffer op. In die fase trok VOC het initiatief meer naar zich toe, maar het was Heino dat bijna op 1-2 kwam. Aron speelde zich aan de linkerkant van het strafschopgebied knap vrij, maar zijn schot belandde buiten bereik van de keeper op de onderkant van de lat. Keeper Kevin onderscheidde zich echter ook met enkele knappe reddingen. Een kwartier voor tijd kantelde het spelbeeld volkomen en was het juist Heino dat vol op jacht ging naar de winnende treffer. Eerst wist Jesse een op een met de keeper niet tot scoren te komen; daarna volgde een hele serie corners waarbij de Rotterdammers met kunst- en vliegwerk het doel schoon wisten te houden. Helaas leverde dit offensief geen doelpunten op, waardoor het toch ook billenknijpen bleef bij de aanvallen van VOC. Diep in blessuretijd was de thuisploeg nog heel dicht bij de 2-1, maar gelukkig voor Heino viel het doelpunt ook niet aan de andere kant, waardoor het bleef bij 1-1. Een uitslag waar beide ploegen vrede mee konden hebben: VOC was in het spel de grootste tijd de betere ploeg, maar Heino had de betere kansen; doordat die niet benut werden, had het ook zomaar op een nederlaag kunnen uitdraaien.

Met dit resultaat gaat Heino de winterstop in op de 12e plek, die aan het einde van de rit nacompetitie zou betekenen. Het herstel na de zeer moeizame eerste wedstrijden (1 punt uit 7 wedstrijden) geeft echter voldoende aanknopingspunten om vol vertrouwen deel 2 van dit seizoen in te gaan. Eerst heeft de ploeg van Martijn de Vogel echter een paar weken welverdiende rust.

Heino 2 won zondagmorgen met 2-1 van Winterswijk, waarmee het de aansluiting met de subtop weer heeft gemaakt. Heino 3 won de laatste wedstrijd in de 1e fase van het seizoen met 5-2 van Overwetering 2 en sluit deze competitie daarmee af op een 8e plaats.

Zaterdag wist JO17-1 kampioen te worden. Zelf wist de ploeg van Jordy Boerdijk met 2-0 te winnen van concurrent Dedemsvaart, waarna alle ogen gericht waren op de andere concurrent Den Ham. Die speelde een uitwedstrijd bij Rohda en verloor, onder toeziend oog van de hele Heinose ploeg, met 1-0, waardoor Heino er met de bloemen vandoor ging. Zelden juichten Heinospelers zo enthousiast voor de Raalter rivaal. JO19-1 won met 3-1 van WHC en eindigde daarmee op een 4e plaats in hun hoofdklasse. Vrouwen 1 speelde met 0-0 gelijk tegen Be Quick '28 Vr3.
Naast JO17-1 wisten ook JO17-2 en JO15-2 kampioen te worden. Chapeau, mannen!