Bekervoetbal!

19 oktober 2023 14:15

Komend weekend staat in het teken van bekervoetbal.

Zaterdagmiddag speelt Heino 1 om 14.00 uur een thuiswedstrijd tegen VIOS uit Vaassen. VIOS komt uit in de 3e klasse C van het zaterdagvoetbal en haalde daar 4 punten uit de eerste 4 wedstrijden. Tegen VSCO speelde de ploeg gelijk, waarna promovendus 's Heerenbroek overtuigend verslagen werd. De laatste 2 wedstrijden verloor VIOS echter, met 1-0 van ZAC en liefst 5-0 van Zwart Wit '63. In de poulefase van de beker rekende VIOS af met Groen Wit (3e klasse), Sportclub Deventer (4e klassse) en Alexandria (5e klasse).

Het weekend bekervoetbal begint donderdagavond al. Dan speelt Heino 2 om 20.00 uur thuis tegen KCVO 1, dat toevallig ook uit Vaassen komt. KCVO kent een moeilijke seizoensstart, want met 1 punt uit 4 wedstrijden staat de ploeg laatste in de 3e klasse B van het zondagvoetbal. Tegen Rheden speelde KCVO gelijk, maar tegen GSV '38, AZC en SML verloren de Vaassenaren. In de poulefase van de beker eindigde KCVO als winnaar in een poule met vierdeklasser Victoria Boys en vijfdeklassers Emst en Wissel.

Zondag spelen de overige teams die de poulefase overleefden ook hun 1e knock-outwedstrijd. Dit zijn:

vv Heino 35+1 (zon)

Wijhe '92 7 (zon)

Dalfsen 3 (zon)

vv Heino 4 (zon)

vv Heino 6 (zon)

SDOL 2 (zon)

DAVO 2 (zon)

vv Heino 8 (zon)

vv Heino 11 (zon)

Heeten 5 (zon)

De meeste jeugdteams hebben hun 1e competitiefase afgelopen weekend en zijn komend weekend vrij. Volgende week starten zij met de 2e fase.