Nieuwbrief Zaalvoetbal Heino: Januari '24

18 februari 2024 9:00

Welkom bij de nieuwsflitsen met betrekking tot de Zaalvoetbalcompetitie Heino. In deze brief willen we jullie meenemen in de gebeurtenissen van afgelopen maand.

Om te beginnen stippen we graag enkele zaken van algemene aandacht aan. De mogelijkheden om wedstrijden in te halen zijn op. De zaalcapaciteit is nu ten volle benut en er kunnen dus geen wedstrijden meer verplaatst worden. Helaas leidt dat er ook toe dat er bij een afzegging overgegaan moet worden tot een reglementaire nederlaag. De Ball Stars hebben wat dit betreft de negatieve primeur te pakken en hebben de 3 punten (die slechts een formaliteit leken) af moeten staan. Dus neem nog even een kijkje in het speelschema van jouw competitie, zet je wedstrijden in de agenda, trommel je selectie bij elkaar en zorg dat er een team staat!

Collega-organisator Dennis Lipman heeft afgelopen maand een prachtige bos bloemen ontvangen namens alle deelnemende teams. De dagelijkse gang van zaken is de laatste tijd wat vermoeiender dan dat ze daarvoor waren. Daarom hopen we dat het bloemetje hem een portie positieve energie heeft gegeven om zoveel mogelijk leuke activiteiten te blijven doen!

A-poule

Tijdens de traditionele zondagse speelronde aan het begin van het jaar verschenen er enkele nieuwe gezichten in Sporthal Hoogerheyne. Nadat het papierwerk afgelopen zomer niet op tijd in orde bleek, waardoor officiële deelname dit seizoen aan hen voorbij ging, zal Nieuwloesoe United het komende half jaar gebruiken om warm te draaien voor het volgende seizoen. Bij hun debuut legden zij het vuur aan de schenen van Los Gansos, terwijl zij hun tweede wedstrijd tegen The Kicks in winst om wisten te zetten. Een mooie, en welkome, versterking voor de A-poule!

Salza wist hun status als kampioenskandidaat waar te maken door eenvoudig te winnen van De Keet. Ondanks dat De Keet nieuw talent had gescout uit de talentenfabriek van VV Heino JO19-2, was het Salza die vroeg in de wedstrijd elke fout af wist te straffen. Bij rust was de wedstrijd dan ook al gespeeld, waarna de uitslag opliep tot 11-4 in het voordeel van Salza.

In de onderste regionen wist Ball Stars deze maand haar eerste overwinning van het seizoen te boeken. Tegen Tentzeil bleken zij dodelijk effectief. Mede dankzij een aantal messcherpe counters konden zij de drie punten in de tas steken. Door de overwinning van Ball Stars ligt de strijd om plek drie weer helemaal open. Het gat tussen de nummer drie (The Kicks) en de hekkensluiter (Ball Stars) bedraagt nog slechts 3 punten.

B-poule

De topper in de B-poule tussen DPVM en Braakvaak is geëindigd in een gelijkspel. De kraker tussen de nummers één en twee eindigde in 2-2. In de daaropvolgende shoot-out bleek Braakvaak de meest efficiënte, waarmee zij een bonuspunt pakten. Met dat punt pakten zij de koppositie in handen waardoor DPVM in de achtervolging moet.

Tussen Zvt Kulle en The Reds werd het geen moment spannend. De mannen in het rood waren vanaf het begin de bovenliggende partij en zijn niet in de problemen geweest. Toch moesten zij op het eind twee doelpuntjes slikken, waardoor de uitslag uitkwam op 2-10. Zvt Kulle blijft daardoor puntloos onderaan staan.

C-poule

Om de afgelaste wedstrijd uit de A-poule tussen Los Gansos en Ball Stars op te vullen, heeft koploper Boinkie het onder het mom van een oefenwedstrijd opgenomen tegen Los Gansos. De jonge talenten van Boinkie schoten uit de startblokken en wisten het de regerend kampioen lang lastig te maken. Na rust kon Los Gansos alsnog het verschil maken en liep uit naar 3-8. Desondanks maakte Boinkie een uitstekende indruk en zou het in de A-poule zeker niet misstaan. Wellicht een idee voor volgend seizoen?

De Oldtimers hebben in hun wedstrijd tegen De Ploeg flink uitgehaald. De score liep maar liefst op tot 16-1. Op dezelfde avond haalt ook FC Lappen de dubbele cijfers: EADB is hun slachtoffer. Het betekende overigens een ruime verdubbeling van het aantal doelpunten dat tot dusver door de Lappen gemaakt was!

Februari

In het carnavalsweekend wordt de sporthal weer compleet omgetoverd tot carnavalsresidentie. De zaalvoetbalschoenen van de deelnemers aan de A-poule kunnen op 9 februari daarom in de tas blijven. Ik hoop overigens dat die in de tussentijd wel wat frisse lucht hebben gehad, anders kom je bij de eerstvolgende wedstrijd voor een geurige verrassing te staan. Verder biedt februari een nieuwe kans voor Zvt Kulle en De Onschuldigen om de eerste punten van het seizoen te behalen, zullen Boinkie en DPVM erop uit zijn om hun koppositie te verstevigen, en zal in de middenmoot wellicht het kaf van het koren worden gescheiden.

Genoeg om voor te spelen dus komende maand! Graag zien we jullie weer terug op de tribunes en in de kantine van de sporthal!

Met vriendelijke groet,

De Organisatie