Nieuwsbrief Zaalvoetbal Heino: Februari '24

7 maart 2024 18:45

Welkom bij de nieuwsflitsen met betrekking tot de Zaalvoetbalcompetitie Heino. In deze brief willen we jullie meenemen in de gebeurtenissen van afgelopen maand.

In de kortste maand van het jaar hebben zich weinig meldenswaardige algemene zaken voorgedaan. Wel mag gezegd worden dat de organisatie het waardeert dat er steeds meer initiatieven worden genomen om personele problemen binnen de selecties op te lossen zodat wedstrijden toch gespeeld kunnen worden. Helaas lukt het nog niet altijd, maar het is mooi om te zien dat de teams zich inspannen om de sporthal op vrijdag goed gevuld te houden!

A-poule

Doordat de sporthal in het carnavalsweekend dienst heeft gedaan als feestlocatie, zijn er in februari geen wedstrijden in de A-poule gespeeld.

B-poule

In de B-poule zijn er in februari ook slechts twee wedstrijden afgewerkt. Voor The Reds was het erop of eronder in de wedstrijd tegen DPVM. Bij winst konden The Reds hun directe concurrent tot op één punt naderen maar DPVM wist de aanval af te slaan en sleepte de overwinning uit het vuur. De neutrale toeschouwer was uiteindelijk de grote winnaar: het werd uiteindelijk 7-6.

Ook Braakvaak en THOS bleken erg aan elkaar gewaagd. Uiteindelijk trok Braakvaak aan het langste eind en wist het de wedstrijd met 4-3 te winnen. Het puntenaantal werd daarmee opgekrikt tot 17. Een achterstand van twee punten ten opzichte van DPVM maar met een wedstrijd minder gespeeld, zal de favorietenrol toch voorzichtig richting Braakvaak geschoven kunnen worden.

C-poule

Het zwaartepunt van het Heinoose zaalvoetbal lag in deze maand dus overduidelijk in de C-poule. De koploper van deze competitie, Boinkie, heeft in februari flink aan het doelsaldo gewerkt. Zowel EADB, als De Onschuldigen werden aan de zegekar gebonden. De keeper van EADB had op 23 februari een zware avond en mocht maar liefst 16 keer vissen. Maar geloof het of niet, EADB wist de schade met een uitslag van 16-3 nog enigszins beperkt te houden. Op 2 februari was er voor De Onschuldigen namelijk helemaal geen houden aan: zij kregen met 27-2(!) op de broek. Vanuit een positief perspectief zou ik EADB en De Onschuldigen toch graag een pluim willen geven. Als de krachtsverschillen dusdanig groot zijn, mag het toch ook knap genoemd worden dat zij toch een paar doelpuntjes hebben weten te maken!

In de strijd om de tweede plek hebben de Oldtimers zich verslikt in het Maagdelijk Wit. De spannende wedstrijd eindigde in een 4-3 overwinning voor het Maagdelijk Wit. FC Lappen kende daarentegen aanzienlijk minder moeite met de mannen in het wit. Zij wonnen met 6-1 en kwamen daarmee in puntenaantal op gelijke hoogte met de Oldtimers. Op doelsaldo moet FC Lappen het hoofd nog buigen maar met een wedstrijd tegoed, ligt de tweede plaats voor het grijpen.

Maart

Het feit dat men in februari niet heeft kunnen genieten van de A-poule, wordt in maart ruimschoots goed gemaakt met 2 speelronden, aangevuld met tweemaal een wedstrijd op een B-poule-avond. Zo staat onder andere de topper tussen Salza en Los Gansos op het programma. In de B-poule komt Braakvaak maar liefst drie keer in actie. Twee reguliere speelronden en een inhaalduel zullen uitwijzen wie de komende maand af zal sluiten als koploper. Sowieso zal de sporthal de komende maanden op de vrijdagen goed gevuld zijn. Door verschillende inhaalduels zullen er elke vrijdag vier wedstrijden te bewonderen zijn.

Genoeg om van te genieten dus komende maand! Graag zien we jullie weer terug op de tribunes en in de kantine van de sporthal!

Met vriendelijke groet,

De Organisatie