Nieuwsbrief Zaalvoetbal Heino: Maart '24

8 april 2024 8:00

Welkom bij de nieuwsflitsen met betrekking tot de Zaalvoetbalcompetitie Heino. In deze brief willen we jullie meenemen in de gebeurtenissen van afgelopen maand.

In de afgelopen maand hebben we helaas kennis moeten nemen van het overlijden van Dennis Lipman. Op 15 maart heeft hij de oneerlijke strijd tegen zijn ongeneeslijke ziekte moeten staken. Via deze weg willen we nogmaals stilstaan bij, en onze dank betuigen aan, alle inspanningen die hij voor de zaalvoetbalcompetitie heeft verricht.

A-poule

Doordat de clash tussen Los Gansos en Salza in het begin van het seizoen geen doorgang kon vinden, heeft een doorbraak in de strijd om het kampioenschap lang op zich laten wachten. De inhaalwedstrijd is in een 8-5 overwinning voor Los Gansos geëindigd. Daarmee weet de regerend kampioen op de ranglijst een klein gaatje te slaan ten opzichte van hun naaste belagers. De strijd is echter nog niet gestreden, binnenkort volgt de return!

De Ball Stars hebben in hun loodzware maand niet voor een verrassing kunnen zorgen. In maart kregen zij wedstrijden tegen zowel Los Gansos, als Salza voor hun kiezen. Hoewel zij tegen Los Gansos nog dichtbij een resultaat kwamen (4-5), bleek de wedstrijd tegen Salza een stuk minder kansrijk (2-8). Door deze puntloze maand dragen de Ball Stars nog altijd de rode lantaarn in de A-poule. Echter bleken de uitslagen van de concurrenten gunstig uit te pakken, waardoor er voor hen nog altijd goede hoop is om deze laatste plaats op korte termijn te verlaten.

B-poule

In de strijd om het kampioenschap boekt DPVM een zakelijke, on-zaalvoetbalachtige, overwinning. Tegen THOS werd het publiek niet bepaald op doelpunten getrakteerd. Waar in sommige wedstrijden de score op een telraam bijgehouden moet worden, kon de zaaldienst de doelpunten bij DPVM-THOS op één hand tellen; het werd 3-1. DPVM zal er niet om malen: het levert hun net zo goed drie belangrijke punten op.

De versnaperingen in de derde helft zullen voor DPVM extra goed hebben gesmaakt toen ze vanuit de kantine zagen dat hun directe concurrent, Braakvaak, zich verslikten in Hoonhorst. Hoonhorst vindt zich dit seizoen terug in de middenmoot, maar wisten kampioenskandidaat Braakvaak overtuigend te verslaan met 3-8! Doordat Braakvaak een bonuspunt heeft gescoord tijdens de shoot-out tegen DPVM hebben zij het kampioenschap nog wel steeds in eigen hand. In de laatste speelronde kan Braakvaak de achterstand op DPVM goedmaken, maar dan zullen zij in de resterende wedstrijden geen fouten meer moeten maken.

C-poule

In de C-poule heeft zich in maart weinig spektakel voorgedaan. Er vond slechts één speelronde plaats. Hierin liet Boinkie zich niet verrassen door FC Lappen en won het met 8-2. Hun naaste belager, de Oldtimers, rekenden af met EADB (4-7) en het Maagdelijk Wit versloeg De Ploeg (2-5). Met deze uitslagen zijn er drie ploegen (de Oldtimers, FC Lappen en Maagdelijk Wit) die een gedeelde tweede plaats bezetten. De Ploeg en EADB staan daar een stukje achter, echter hebben zij nog een wedstrijd tegoed. Kortom, de strijd om de ‘Best of the Rest’ te worden is nog lang niet gestreden!

April

Zoals gezegd krijg Salza een herkansing om Los Gansos te verslaan in de strijd om het kampioenschap in de A-poule. Op 12 april nemen de nummers 1 en 2 het weer tegen elkaar op. Weet Los Gansos dit te winnen, zetten zij een reuzestap naar het kampioenschap. Trekt Salza aan het langste eind, ligt de strijd weer volledig open.

In de B-poule vindt de derby tussen Hoonhorst en The Reds plaats. Met een dergelijk affiche zullen de dorpen Hoonhorst en Wijthmen in grote getalen uitlopen om dit in de sporthal te komen aanschouwen. Het barpersoneel is gewaarschuwd; het schijnt een dorstig volkje te zijn!

In de C-poule heeft  Boinkie aan één punt genoeg om het kampioenschap binnen te halen. Uiteraard zal van Boinkie daarnaast worden verwacht om in de resterende wedstrijden haar sportieve plicht te vervullen, zoals een waar kampioen betaamt!

Genoeg om van te genieten dus komende maand! Graag zien we jullie weer terug op de tribunes en in de kantine van de sporthal!

Met vriendelijke groet,

De Organisatie