Onnodige nederlaag tegen SDV Barneveld

8141SC
HEINO
tel. 0572-392033

Heino 1 heeft afgelopen zaterdag de thuiswedstrijd tegen SDV Barneveld met 0-2 verloren. De ploeg van Martijn de Vogel speelde een sterke wedstrijd, maar wist helaas niet te scoren en kreeg daardoor het deksel op de neus.
Al in de 1e minuut kon Heino de eerste kans noteren, maar helaas kopte Sten Rosendal de bal net over. Na 10 minuten was de eerste kans voor de bezoekers wel direct raak: Zakaria El Bayar wist een penalty te benutten nadat keeper Mike te Wiele een Barneveldse aanvaller had neergelegd. Heel veel noemenswaardig gebeurde er in het eerste bedrijf niet, waardoor 0-1 ook de ruststand was.
In de tweede helft ging Heino vol overgave op jacht naar de gelijkmaker en het zette SDV Barneveld daardoor volledig vast op de eigen helft. Dat leverde ook kansen op voor Heino, maar keeper Ruben van de Streek stond keer op keer in de weg. In de slotfase trad daardoor de aloude voetbalwet 'Als je zelf de kansen niet afmaakt, valt de treffer aan de andere kant' in werking. Na een snelle counter wist Lammert Roosien de beslissende 0-2 te maken en zo de wedstrijd in het slot te gooien. Vriend en vijand waren het erover eens dat Heino met het vertoonde spel zeker meer verdiend had, maar voetbal gaat nu eenmaal om het maken van doelpunten en dus stond Heino met lege handen. Door de winst van MASV tegen Quick '20 is de ploeg nu zelfs hekkensluiter, maar het vertoonde spel geeft zeker perspectief om de komende wedstrijden punten binnen te halen, te beginnen bij de uitwedstrijd tegen Excelsior '31 komende zaterdag.

Heino 2 wist de topper in de reserve hoofdklasse knap met 1-0 te winnen, terwijl Heino 3 de competitie startte met een 5-1 nederlaag tegen Wijhe '92 2. Zaterdag verloor JO19-1 met maar liefst 5-0 van FC Dalfsen en ook JO17-1 ging onderuit: 3-6 tegen BWO. Vr1 speelde donderdagavond al; zij verloren met 4-1 van Oranje Nassau Vr1.