Heino zet ongeslagen serie voort tegen Longa '30

7131CM
LICHTENVOORDE
tel. 0544-372377

Heino 1 heeft de ongeslagen serie afgelopen zondag in de uitwedstrijd tegen Longa '30 weten voort te zetten. In Lichtenvoorde eindigde de degradatiekraker zoals hij begon: 0-0.

Heino startte met een aantal wijzigingen ten opzichte van de wedstrijd tegen Buitenpost. Centraal achterin verving de weer fitte Tim Leferink de geschorste Sten Rosendal, terwijl Kay Ruiter als rechtsback de voorkeur kreeg boven Jeroen Bos. Voorin maakte Stijn Kogelman weer plaats voor Stan Heetkamp, waardoor topscorer Matthias Reimink weer in de spits kwam te staan. Na een mooie sfeeractie van het in groten getale aanwezige thuispubliek kwam Heino als beste uit de startblokken. De ploeg zorgde wel voor dreiging richting het Longadoel, maar echt grote kansen waren er niet te noteren. Longa '30 loerde vooral op de omschakeling en zo kregen zij halverwege de eerste helft een behoorlijke kans, maar die werd niet goed uitgespeeld. De thuisploeg kwam langzaam beter in de wedstrijd, maar het was Heino dat op slag van rust het dichtst bij de openingstreffer was. Matthias wist in twee instanties echter niet tot scoren te komen, waardoor 0-0 de ruststand was.

In de tweede helft was het spelbeeld aanvankelijk hetzelfde als de eerst helft. Voor beide ploegen stond er duidelijk veel op het spel, met als gevolg meer strijd dan goed voetbal, en dus weinig kansen. Dat veranderde toen Longa '30 in de loop van de tweede helft sterkhouders Thom Berendsen, Thomas Kerperien en aanvoerder Tim Bader, allen net hersteld van blessures, in het veld bracht. Hierdoor werd de thuisploeg sterker en sterker en moest Heino alle zeilen bijzetten om stand te houden. Longa '30 dacht een aantal keer de bevrijdende treffer te maken, maar steeds stond Ivan Kaniuchko in de weg; in de absolute slotfase was Ivan tot tweemaal toe kansloos, maar beide keren wist Kevin Roddenhof tot opluchting van het Heinokamp op miraculeuze wijze redding te brengen op de doellijn, waardoor Heino een zwaarbevochten punt mocht bijschrijven. Hierdoor komt de ploeg van Martijn de Vogel op 30 punten uit 27 wedstrijden; door het verlies van TVC '28 tegen MASV stijgt Heino daarmee naar de 11e plaats op de ranglijst en is de ploeg inmiddels al 7 wedstrijden ongeslagen. Het blijft onderin echter ongemeen spannend, zeker door de overwinning van Be Quick 1887 op Quick '20. Komende zondag speelt Heino thuis tegen subtopper VVOG.

Zaterdag wist JO19-1 knap met 6-2 te winnen van koploper Vroomshoopse Boys. De overige selectie-elftallen kwamen niet in actie afgelopen weekend.