Heino verliest van TVC '28

2 februari 2020 14:00

W. (Wilfried) van Schaik

Onbekend

Heino heeft de uitwedstrijd tegen TVC ’28 met 2-0 verloren. In een gelijkopgaande wedstrijd trok de thuisploeg uiteindelijk aan het langste eind door twee doelpunten in de tweede helft.

Heino begon, met A-junior Merijn Pasman voor het eerst in de basis, sterk aan de wedstrijd. In de eerste 10 minuten wist de ploeg een paar keer gevaarlijk door te komen via de zijkant, maar een goal leverde dat helaas niet op. Daarna nam TVC het initiatief over, zonder echt gevaarlijk te worden. Zo verliep de eerste helft verder zonder veel gevaarlijke momenten voor beide goals. Kort voor rust kreeg Heino nog een vrije trap op een gevaarlijke plek. Jesper raakte helaas de paal. Zo eindigde de eerste heeft in een logische 0-0.

Na de thee veranderde er niet veel aan het spelbeeld. Heino was in balbezit geduldig op zoek naar openingen in de hechte Tubbergse defensie en gaf als het de bal niet had weinig ruimte weg. Zo bleef de wedstrijd gelijk opgaan, totdat TVC na een kwartiertje ineens op voorsprong kwam. Een lange ingooi werd doorgekopt, waarna er vrij ingekopt kon worden. Heino ging daarna op zoek naar de gelijkmaker, maar kwam niet echt tot kansen. Zo begon de tijd steeds meer te dringen. Vijf minuten voor het einde wist TVC echter te profiteren van een slippertje in de Heinose opbouw, waardoor de stand op 2-0 kwam en de wedstrijd beslist was. Zo eindigde ook de tweede wedstrijd in 2020 zonder doelpunten en punten. Volgende week komt RKHVV op bezoek in Heino en is er dus een nieuwe kans op drie punten.